|
Auteur |
Bericht |
williewordtel
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 apr 2012 7:42 Onderwerp: ploegendienst |
|
|
hallo
Ik zit met het volgende probleem.
Mijn man en ik werken allebei, ik in ploegen (15 jaar en vast contract) en mijn man in dagdienst (4 jaar vast contract).
Mijn man is gewoon aangenomen in dag dienst, maar nu wil zijn baas dat hij in de twee ploegendienst gaat over twee weken al.
Nu komt het probleem, wij hebben een zoontje van 2,5 die 3 dagdelen in de opvang zit en dit was altijd prima te doen, maar als mijn man in twee ploegen komt word dat een probleem met opvang en wij vinden het ook niet prettig voor onze zoon en voor ons zelf.
Wat kunnen we doen en wat zijn onze rechten, mag een werkgever zomaar het rooster veranderen? |
|
|
|
 |
williewordtel
|
Geplaatst: ma 07 mei 2012 8:04 Onderwerp: |
|
|
o kom op jongens help astublieft mijn man word er overspannen van zijn werkgever wil helemaal niet meewerken.
Procederen kost gewoon te veel.
Ze zeggen dat ze geen uitzondering kunnen maken want dan komt iedereen, dit slaat natuurlijk nergens op we hebben een gegronde reden.
Zou de arbo nog iets kunnen doen, zo word mijn man in ieder geval overspannen.  |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 mei 2012 8:47 Onderwerp: |
|
|
Pak je Cao er eens bij, wat staat er in over dit soort gevallen? |
|
|
|
 |
williewordtel
|
Geplaatst: ma 07 mei 2012 9:31 Onderwerp: |
|
|
ik de cao aan het bejijken,(zoetwarenindustrie) |
|
|
|
 |
williewordtel
|
Geplaatst: ma 07 mei 2012 9:49 Onderwerp: |
|
|
ze zijn een klein bedrijf zonder OR
Ik heb het volgende stuk er uit gehaald en de reactie van de werkgever erbij geplaatst
Bij het opstellen van werkroosters wordt gekeken naar zowel het belang van
de werkgever als dat van de werknemer
Wij hebben nogmaals uw bezwaren bekeken/overwogen maar blijven bij ons standpunt dat wij gezien uw functie als productiemedewerker geen uitzondering kunnen maken. U werkt 36 uur per week |
|
|
|
 |
williewordtel
|
Geplaatst: di 08 mei 2012 7:35 Onderwerp: |
|
|
kom op jongens er is toch wel iemand die mij kan helpen  |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 mei 2012 11:44 Onderwerp: |
|
|
Sorry, ik heb op een algemeen vakje arbeidsrecht na, een jaar of tien geleden, geen verstand van arbeidsrecht. Dus als de cao geen uitsluitsel geeft kan ik je ook niet verder helpen. Al vind ik de onderbouwing van de werkgever erg summier. |
|
|
|
 |
williewordtel
|
Geplaatst: wo 09 mei 2012 8:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gister met een advocaat gesproken en die zegt dat de werkgever van mijn man dit niet zomaar mag doen.
Ze heeft het contract van mijn man bekeken en daar staat niks in over ploegen en er staat in dat het rooster alleen aangepast mag worden met overleg van werknemer en dat is niet gebeurd.
Aangezien het maandag al zou ingaan word er vandaag een brief verstuurd naar de werkgever, we hopen dat de werkgever hiervan schrikt en niet doorzet maar dat is even afwachten. |
|
|
|
 |
|