|
Auteur |
Bericht |
vraagteken77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 10 apr 2013 13:10 Onderwerp: plaatsing inrichting stelselmatige daders en zorgverzekering |
|
|
Op grond van artikel 38p wetboek van strafrecht kan een veelpleger in een inrichting worden geplaatst. Die persoon zit dan feitelijk niet meer in detentie. Volgens mij zou deze persoon zijn/haar ziektekostenverzekering moeten opstarten.
Waar kan ik dit in de wet terugvinden ? |
|
|
|
 |
Mkloostra
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 10 apr 2013 13:44 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij doelt u op artikel 24 Zorgverzekeringswet |
|
|
|
 |
vraagteken77
|
Geplaatst: do 11 apr 2013 10:17 Onderwerp: ISD en ZVW |
|
|
De vraag is of de ISD maatregel ook onder de periode valt waarom de minister van justitie verantwoordelijk is voor de geneeskundige zorg. Iemand een idee ?
Artikel 25 lid 1 ZVW
De rechten en plichten uit de zorgverzekering zijn van rechtswege opgeschort gedurende de periode waarover Onze Minister van Justitie in het kader van de uitvoering van een rechterlijke uitspraak verantwoordelijk is voor de verstrekking van geneeskundige zorg aan een verzekerde. |
|
|
|
 |
Mkloostra
|
Geplaatst: do 11 apr 2013 11:59 Onderwerp: |
|
|
De vraag was waar u dat in de wet kon vinden Maargoed, als de rechter heeft uitgesproken dat persoon in een ISD moet worden geplaatst, is er sprake van artikel 24 lid 1, en hoeft de ziektekostenverzekering dus niet opgestart te worden. Volgens lid 2 moet de persoon aan haar verzekeraar mededelen de dag waarop de periode, bedoeld in het eerste lid, aanvangt en eindigt. |
|
|
|
 |
vraagteken77
|
Geplaatst: do 11 apr 2013 12:39 Onderwerp: isd zwv |
|
|
Is er ergens dan terug te vinden in welke periodes de minister de aangewezene is voor de medische zorg ? |
|
|
|
 |
Mkloostra
|
Geplaatst: vr 12 apr 2013 10:06 Onderwerp: |
|
|
In de uitspraak van de rechter zal het moeten staan |
|
|
|
 |
vraagteken77
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 9:01 Onderwerp: |
|
|
Helaas staan dergelijke dingen niet in de uitspraak van de rechter |
|
|
|
 |
Mkloostra
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 10:16 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel ook niet dat het zwart wit in de uitspraak van de rechter staat. Echter start deze periode wanneer persoon in detentie zit en eindigt dit als de detentie is afgelopen. Het verblijven in een justitiele inrichting valt ook onder detentie. |
|
|
|
 |
|