|
Auteur |
Bericht |
sharmila
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: wo 02 jun 2010 10:17 Onderwerp: partneralimentatie wel of niet bij samenwonen partnerbetaler |
|
|
mijn vriend die betaalt nu alimentatie aan zijn expartner. kinderen die zijn al volwassen.ook heeft hij een 3keer de modaal inkomen.
ik ben zelf student en heb schulden. wij willen graag samenwonen alleen is de vraag of wij dan extra alimentatie aan de ex-vrouw moeten betalen of dat die niet meer kan omdat ik geen hoog inkomen heb. zelf heb ik ook een dochter.
de ex die leeft niet van uitkering dus enige waar ze van leeft is alimentatie. en zo te zien zal ze ook niet gauw een nieuwe relatie beginnen.
hoe zit de situatie als wij bv zouden gaan trouwen.
weet iemand hoe het dan kan gaan
gr sh |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 02 jun 2010 23:39 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk verandert alleen dat jij geacht wordt mee te betalen aan de woonlasten, dus krijgt je vriend misschien meer draagkracht. alleen als niet de hele behoefte wordt gedekt is dit dus van belang.
Partnerali duurt in beginsel max 12 jaar vanaf inschrijving echtscheidingsbeschikking. Hoe lang betaalt hij al? |
|
|
|
 |
sharmila
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: do 03 jun 2010 6:35 Onderwerp: |
|
|
blijkt dus dat ze zelf meer kan krijgen ,
tja dan kan je beter niet samenwonen, er is mij verteld dat juist dat vervalt omdat hij dus extra uitgaves heeft om mij en me kind
en hij betaald nu al een jaar of 2 alimentatie dus duurt even voordat hij ervan af is |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 03 jun 2010 11:02 Onderwerp: |
|
|
Het kan twee kanten op, ligt helemaal aan de situatie.
Jouw vraag was of hij EXTRA alimentatie zou moeten gaan betalen. Sietske1980 legt uit wanneer dat het geval zou kunnen zijn, nl. wanneer hij door het samenwonen minder kwijt is aan woonlasten (en de alimentatie nu wordt beperkt door zijn draagkracht).
Als samenwonen voor hem juist duurder gaat uitvallen, dan is het denkbaar dat hij minder alimentatie hoeft te betalen. Dat is alleen het geval als hij straks onvoldoende draagkracht heeft voor het bedrag waar zijn ex nu recht op heeft. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|