|
Auteur |
Bericht |
wika60
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 12:42 Onderwerp: parkeerboete ondanks kaartje |
|
|
hoi,
ik heb iets behoorlijk vervelends aan de hand.
In mei 2008 trof ik voor de 2e keer in korte tijd een boete aan onder de voorruit. ( geconstateerd bla bla, niet zichtbaar blah blah; kortom: het standaard verhaaltje)
Ik was behoorlijk in m'n wiek geschoten omdat ik niet 1 maar 2 keer betaald had en allebei de kaartjes (overlappend in tijd van 4 minuten) in de auto achter de voorruit had liggen.....
Bellen hielp niet; moest een bezwaar indienen.
Aldus gedaan (inclusief kopie van beide kaartjes) en ..... afgewezen.
Reden: de controleur kon zich wel 1 keer vergissen (lees: ik kon wel 1 keer vergeten het kaartje goed neer te leggen, daar kwam ik nog wel mee weg..) maar nu geloofde de behandelaar van het bezwaarschrift niet mij maar de controleur, ondanks de kaartjes die ik aantoonbaar gekocht had. Dus, jammer maar gewoon betalen!
Direct na het lezen van de uitspraak gebeld met desbetreffende, gezegd dat hij de boete maar ergens in een gaatje moest steken waar de zon niet schijnt en opgehangen.
Niets meer van gehoord tot 2 april 2010. Deurwaarder; of ik maar ff wil betalen. Wil ik dus niet, heb ik ook duidelijk gemaakt. Tevens nog eens naar de gemeente gebeld en daar voorgelegd maar ze blijven vrij star en volharden in mijn betalingsverplichting.
Iemand die weet hoe nu verder te handelen c.q. of verder handelen wel zin heeft of dat ik beter kan betalen??
Ben zeer benieuwd !
Groet,
Wika |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 13:12 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bang dat je nu niet meer veel kunt doen. Je had binnen 6 weken na dagtekening van de afwijzing op het bezwaar in beroep moeten gaan op de belastingkamer van het Hof. Ik vermoed, gezien de datum van de overtreding, dat die 6 weken inmiddels ruim zijn overschreden.
Tenzij ik een en ander over het hoofd zie, denk ik dat je gewoon moet betalen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 13:33 Onderwerp: |
|
|
Je had inderdaad beroep moeten instellen. Heel jammer, want dat beroep zou je zeer waarschijnlijk hebben gewonnen, in ieder geval als het ging om een naheffing parkeerbelasting (zie deze draad).
Er rest nu niets anders dan betalen, tenzij je het leuk vindt om de deurwaarder je spullen in beslag te zien nemen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wika60
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 10:26 Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk (vandaag) alsnog een toezegging gekregen van de gemeente dat de boete hoogstwaarschijnlijk vernietigd gaat worden.
De beslissing hierover valt uiterlijk woensdag op de deurmat aldus de medewerker...... Goed nieuws dus, denk ik.
In al mijn haast met het opstellen van mijn relaas was ik één ding vergeten te vermelden.
Na de uitspraak op mijn bezwaarschrift en het daaropvolgende telefoongesprek kreeg ik op 2-9-2008 opnieuw een aanmaning tot betalen. Hier heb ik weer een bezwaarschrift op ingediend (bijna letterlijk hetzelfde als het eerste bezwaarschrift).
Sinds die tijd helemaal niets meer vernomen, tot het bezoek van de deurwaarder op 2 april j.l. . Misschien dat dit er ook nog mee van doen heeft?? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 6:32 Onderwerp: |
|
|
Dan zou het wel eens goed kunnen dat de gemeente hierin een fout van zichzelf ziet, want ze hadden volgens mij het bezwaar door moeten sturen naar de bevoegde rechter als beroepschrift. |
|
|
|
 |
|