|
Auteur |
Bericht |
Gamer26
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: za 10 dec 2011 18:58 Onderwerp: pakketten |
|
|
ik had een vraag. ik had een tijd geleden iets RMA terug gestuurd naar een bedrijf en verzocht om vervanging. na 1 maand een nieuwe product toegestuurd gekregen. getekend voor ontvangst klaar.
product was een moederbord voor een nieuwe pc.
getest of het werkte en klaar.
nu kwam 2 weken later een zelfde pakketje binnen mijn vrouw getekent voor ontvangst en aan mijn zoon gevraagd deze alvast voor mij in een nieuwe pc in te bouwen. ik kwam na een zakenreis terug en merkte op dat ik 2 maal een zelfde product had ontvangen. inmiddels beide uit de verpakking en zegels verbroken. wat moet ik hier mee doen? ben ik verplicht dit te melden? was vrij duur spul en om 2 keer te betalen gaat financieel niet lukken. heeft iemand een advies? melden of niet? of gewoon terug sturen. er zit al wel 2 maanden tussen dat ik dit schrijf en de 2e moederbord binnen kwam.
mvg |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 12 dec 2011 13:03 Onderwerp: |
|
|
Je hebt iets in ontvangst genomen en bent dat gaan gebruiken, terwijl je er niet voor betaald hebt. Terwijl je bovendien weet dat er een fout is gemaakt en dat het om "vrij duur spul" gaat.
Volgens mij weet je dan zelf heel erg goed dat je dan iets kunt verwachten. Daarvoor hoef je geen vragen op een juridisch forum te stellen.
Maar goed... ik zal toch antwoord geven.
Je hebt geen recht op het tweede artikel en je had het meteen moeten terug sturen. De verzender kan het product terug vorderen op basis van onverschuldigde betaling en kan jou vervolgens aanspreken voor het feit dat het product niet meer in originele staat is.
Al met al erg onverstandig om het procduct toch te gaan gebruiken. Tot 5 jaar na dato loop je de kans dat de verzender om zijn geld komt vragen! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|