|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 21:26 Onderwerp: overeenkomst van opdracht (OVO) |
|
|
Ik werk op basis van Overeenkomst van opdracht. Regelmatig besteed ik het werk uit aan iemand anders. Ik blijf uiteraard de verantwoordelijke voor de juiste uitvoering van het werk.
Echter nu wil de opdrachtgever niet meer dat anderen de werkzaamheden doen. Dat is nu het nieuwe beleid. Dus ik moet zelf ten alle tijden de werkzaamheden uitvoeren. Ik dacht juist dat OVO er voor was dat de arbeid niet persoonlijk hoeft te worden uitgevoerd, in tegenstelling tot een arbeidsovereenkomst.
Mag de werkgever dit eisen dat ik verplicht ben de werkzaamheden uit te voeren?! |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 feb 2013 21:54 Onderwerp: |
|
|
Het verschil tussen een arbeidsovereenkomst en een overeenkomst van opdracht zit 'm erin dat er bij de overeenkomst van opdracht geen gezagsverhouding bestaat, terwijl dat bij de arbeidsovereenkomst wel het geval is.
De overeenkomst van opdracht kan met het oog op een persoon als opdrachtnemer worden aangegaan. Dan moet die persoon de overeenkomst ook uitvoeren, zie art. 7:404 BW hierover. Vraag is dus, of de overeenkomst van opdracht is aangegaan met het oog op uw persoon. Zo ja, dan moet u de overeenkomst persoonlijk uitvoeren. Zo nee, dan mag u de uitvoering uitbesteden aan anderen. |
|
|
|
 |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 17:00 Onderwerp: |
|
|
Dit contact bestaat uit dat ook anderen het mogen uitvoeren. Ik blijf wel de eindverantwoordelijke. Alleen dat willen ze opeens niet meer. Maar dan zouden ze het contract moeten wijzigen indien het niet meer door derden uitgevoerd mag worden. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 19:45 Onderwerp: |
|
|
Ja, en met die wijziging hoeft u natuurlijk niet in te stemmen. U kunt de opdracht dus door derden laten uitvoeren. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 21:41 Onderwerp: |
|
|
Een overeenkomst van opdracht kan veel eenvoudiger worden beëindigd dan een arbeidsovereenkomst. U heeft dus kans dat als u niet instemt met de nieuwe eisen van de opdrachtgever, hij de opdracht gewoonweg intrekt. |
|
|
|
 |
|