Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 10:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

opzeggen contract upc
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcelg

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 11:05    Onderwerp: opzeggen contract upc Reageer met quote Naar onder Naar boven

omdat upc geen storingsvrije verbinding voor tel en internet kan verzorgen heb ik dit opgezegt telefonisch.

alleen gisteren kreeg ik een mail dat ik er nog een jaar aan vast zit, omdat het contract stilzwijgend met een jaar verlengt is.

kan dit aangezien upc geen deugelijk produkt leverd?
ik kan het wel opzeggen maar dan moet ik afkoopsom betalen.

graag hulp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoewel het aantonen van je mondelinge opzegging erg moeilijk is, zou ik je toch adviseren het volgende briefje aan UPC te schrijven:
Quote:

LS,

Op <datum> heb ik telefonisch aangegeven dat ik vanwege de door u geleverde wanprestatie de overeenkomst die ik met u heb per direct ontbond. Desondanks levert u mij nog steeds uw, overigens gebrekkige en slecht functionerende, internet- en telefoondiensten.

Ik ging er vanuit dat de details van het juridische concept van 'ontbinding' niet aan uw medewerkers besteed waren en dat u mijn opzegging als een opzegging per einde contractdatum had geïnterpreteerd.

Tot mijn grote verbazing ontving ik echter op <datum> een bericht per <medium>, waaruit blijkt dat u er vanuit gaat dat ik mijn overeenkomst met u wil verlengen met wederom een jaar. Gezien de inhoud van het telefoongesprek van <datum>, waaraan ik hiervoor refereerde, kunt u niet in goed vertrouwen dat standpunt hanteren.

Ik ga er derhalve vanuit dat u de dienstverlening zo snel mogelijk stop zult zetten. Ik wil u er bij deze ook nog op wijzen dat aangezien deze dienstverlening op een separate overeenkomst is gebaseerd, u niet in uw recht staat wanneer u mijn kabel-tv aansluiting eveneens afsluit.

Ik vertrouw erop dat u nu eindelijk uw verplichtingen, zoals die voortvloeien uit het gesprek van <datum>, na zult komen. Wanneer u echter door zult gaan met het incasseren van bedragen voor mijn telefoon en/of internetaansluiting, zal ik alle kosten die het gevolg zijn van uw wanprestatie en alle kosten die ik zal moeten maken om de ten onrechte geïncasseerde bedragen terug te krijgen op u verhalen.

Ik vertrouw erop dat het niet zo ver zal komen.

Met vriendelijke groet,

etc..
Bekijk de homepage
D Error

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als UPC niet kan leveren wat zij pretendeerd te leveren, schieten zij tekort in de nakoming.

Voor ontbinding van het contract, zoals je hebt gedaan is nodig dat UPC in verzuim treed.

Verzuim treed pas in nadat je ze in gebreke stelt, dat betekent dat je ze aanmaant, om de gebreken te herstellen binnen een bepaalde redelijke termijn, zegge 7 tot 14 dagen. Blijven de storingen en lost UPC het probleem niet op dan is zij in verzuim en kun je doormiddel van een brief het contract opzeggen.

Welke gevolgen heeft ontbinding: Dat jullie beiden een ongedaanmakingsverbintenis hebben, dat betekent dat jij de modem ea apparatuur moet terug geven aan UPC, en UPC de alreeds betaalde vergoeding. (factuurbedrag minus de nog gebruikte dagen)

Ondertussen hoef je niet te betalen. Schort de betaling op! Stel ze in gebreke. Als je betaald sta je als partij in dit geschil zwakker, hou je positie sterk en weiger te betalen. Gaat alles met automatische incasso, dan ff snel naar de bank en laat de machtiging van UPC intrekken. Als de bank het geld al heeft overgemaakt, kunnen hun binnen 8 dagen na betaling het geld nog terughalen! Wees dus snel!

Succes

(Vereisten ingebrekestelling: artikel 6:82 BW, ontbinding 6:265 ev BW)
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Verzuim treed pas in nadat je ze in gebreke stelt, dat betekent dat je ze aanmaant, om de gebreken te herstellen binnen een bepaalde redelijke termijn, zegge 7 tot 14 dagen. Blijven de storingen en lost UPC het probleem niet op dan is zij in verzuim en kun je doormiddel van een brief het contract opzeggen.

Ik neem evenwel als uitgangspunt dat nakoming ten aanzien van de reeds plaatgevonden periode blijvend onmogelijk is zodat de bevoegdheid tot ontbinding zonder ingebrekestelling aanwezig is. Ook al kan de rechter oordelen dat gedeeltelijke ontbinding bij een dergelijke duurverbintenis redelijk is, zou ik dat standpunt echter niet innemen indien we beogen de belangen van TS na te streven. Voorts is reeds overeengekomen dat de overeenkomst zou worden ontbonden. Met deze brief wordt vervolgens aan de voorgeschreven vorm voldaan.
Bekijk de homepage
D Error

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik deel het uitgangspunt van blijvende onmogelijkheid niet, om het geval dat de storingen vaak maar sporadisch zijn en verholpen kunnen worden. De nakoming is mogelijk. Er uit de casus niet blijkt dat er meerdere malen telefonische of schriftelijk is geklaagd over deze storingen. Slechts dat er telefonisch is opgezegd. Opzegging van het contract is anders dan ontbinden. Beiden laten de overeenkomst eindigen, maar ontbinding strekt veel verder, door de ongedaanmakingsverbindtenis en meestal ben je nog aan enkele voorwaarden (AV) gebonden bij opzegging, namelijk een opzeggingstermijnen ed.

Het doel is de overeenkomst te ontbinden. Ik betoog dat er geen sprake is van een blijvend onmogelijk van de prestatie nu UPC in de gelegenheid is om na te komen en de storing sporadisch waren, UPC is dus gedeeltelijk nagekomen. De meest zekere weg is UPC doormiddel van een ingebreke stelling, in verzuim te laten treden.
marcelg

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb een medewerkster van de afdeling creditering aan de lijn gehad.

deze wilt niet wijken wat betreft internet, volgens hun is er door de helpdesk niet genoteerd dat ook internet het steeds niet deed en de laatste week er geen problemen zijn geweest.
toen ik de helpdesk belde heeft men mijn niet gewezen op de algemene voorwaarde alleen dat de opzegtermijn 30dagen was.

ik kan wat upc betreft kiezen voor:
- contract uitdienen tot juni
- contract opzeggen en een afkoopregeling te hoogte van de resterende abbonementsgeld tot juni.

de argumenten van mij, dat ik wel degelijk een slechte internetverbinding heb gemeld(is ook standaard vraag van helpdesk voor klachtonderzoek)
en dat het externe bedrijf dat namens upc spreekt voor het beeindigen van contracten, niets gezegt heeft over rest betalingen.
wordt niet naar gekeken.

volgens de medewerker lag de storing steeds in de verdeelkast, terwijl men monteurs bij mij over de vloer stuurde om het in huis te zoeken, ze spreken elkaar dus tegen.
en volgens hun is een storing in een wijk overmacht !!??

kortom men probeerd alle blaam bij mij te leggen, terwijl medewerkers van upc niet goed rapporteren/communiceren.

ik heb inmiddels een uitgebreide brief naar SUR geschreven hierover, om te kijken hoe verder.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nakoming is niet meer mogelijk met betrekking tot perioden in het verleden waarin de dienst wegens storing onbruikbaar was, voor zover zo'n storing is aan te merken als een tekortkoming in de nakoming. Het leed is inmiddels al geleden en valt niet meer terug te draaien.

Ik sta erg sympathiek tegenover dit standpunt.

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ben niet zo erg thuis in de dure zinnen en woorden (ben maar vliegtuigtechnicus) maar ik sta sterk of niet?
D Error

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 19:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je elke keer geklaagd en upc gebeld over de storing?
Zodat ze de storingen konden oplossen?

Zo nee.... dan moet dat alsnog gebeuren. Geen klacht dan kun je je rechten niet geldend maken.

Na klachten. Sturen brief dat je hun ingebreke stelt: dat houdt in dat je wil dat ze de storing oplossen binnen een bepaalde termijn,ongeveer 7 dagen.

Lossen ze het probleem niet op, na de ingebreke stelling, dan treden ze in verzuim van rechtswege.

ALs ze in verzuim treden dan pas kan je ontbinden en ben je van het contract en de verlenging van het contract af. Ontbinden doe doormiddel van het sturen van een brief, waarin je zegt dat je het contract ontbind omdat zij hun verplichtingen niet nakomen, door de storingen niet op te lossen. Dat ondanks de ingebreke stelling, probleem niet is opgelost. Dat de ontbinding per direct is.

Brieven aangetekend versturen!

Dus niet geklaagd dan heb je een zwakke positie.
Wel geklaagd dan kun je de volgende stappen zetten.
marcelg

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb alleen telefonisch geklaagd, toen ze klachten niet opgelost werden heb ik ook weer telefonisch in gebreke gesteld en een ultimatum van 7dagen gegeven. de klacht werdt niet opgelost en daarop heb ik aangegeven dat ik me contract opgezegt wilde hebben.
D Error

BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mondeling.... moeilijk te bewijzen.

Mondeling kun je niemand in gebreke stellen. Dat moet schriftelijk. Dus schrijf een brief, verstuur die aangetekend. Zet daarin:

Geef feitelijk de situatie neer:
- Het probleem, zeer uitgebreid. met data.
- Dat je telefonische hebt geklaagd (data) en hebt gezocht naar een oplossing, dat die niet kwam.
- Dat je nog steeds er vaak last van hebt.
- Dat ze nog steeds tekort schieten, je ze aanmaant om binnen 7 dagen de problemen op te lossen.
-Dat je het helemaal zat bent, beetje emotioneel mag wel, dat is tactisch wel verstandig!

Dan heb je ze goed ingebreke gesteld.

Vervolg daarna de stappen in mijn vorige bericht.

Ik weet trouwens hoe gigantisch vervelend het is, heb zelf ook veel gezeik gehad met hetzelfde probleem en op deze wijze het contract ontbonden.
marcelg

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 9:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kan ik trouwens upc vragen om de klachten/storings gegevens die ze hebben over mij, te kopieëren en mij toe te zenden.

of mogen ze dat weigeren?
Nebis

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 8:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcelg schreef:
ik heb alleen telefonisch geklaagd, toen ze klachten niet opgelost werden heb ik ook weer telefonisch in gebreke gesteld en een ultimatum van 7dagen gegeven. de klacht werdt niet opgelost en daarop heb ik aangegeven dat ik me contract opgezegt wilde hebben.

Als het goed is houdt UPC van elk gesprek dat de helpdesk-medewerker voert een zgn. 'ticket' bij, waarin staat dat je gebeld hebt, waar het over ging, met wie je gesproken hebt en wat de uitkomst was. Heb je bij elk gesprek naar een dergelijk referentienummer gevraagd? En/of genoteerd wanneer je gebeld hebt, en met wie je gesproken hebt? Dit soort dingen versterken je positie ook aanzienlijk omdat je nu aannemelijker kan maken dat je daadwerkelijk geklaagd hebt.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds