Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 18:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

opzeggen autoverzekering
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
legalrebel

Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 20:15    Onderwerp: opzeggen autoverzekering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn zoon heeft problemen met zijn oude autoverzekering.
De tussenpersoon doet moeilijk over de opzegging.
Met het probleem dat zijn bonus malus niet doorgestuurt wordt naar zijn nieuwe maatschappij.
Wat kan ik hier aan doen?

Mail aan de tussenpersoon: 4-10-12
Quote:
Hallo <>.

Na aanleiding van eerder telefonisch contact wil ik U meededelen dat ik geaccepteerd ben bij de nieuwe verzekeraar en ik graag mijn autoverzekeringen die bij jullie lopen op wil zeggen.

Aangezien ik dit vorige maand al aangegeven heb zal ik afboekingen na 1 okt terugvorderen aangezien ik anders dubbel aan het betalen ben.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben

(04-10-2012)
Quote:
Beste <>,
Je opzegtermijn van de autoverzekeringen bedraagt 1 maand. De verzekeringen kunnen dus beëindigd worden per 4 november 2012.
Graag hoor ik nog even of dat akkoord is.
Met vriendelijke groet,

M.v.g.

De tussenpersoon wacht tot 23-10 om te antwoorden!!
Quote:
Geachte heer <>, mail verstuurt 23-10

U kunt de verzekering niet op 4 oktober per 1 oktober opzeggen. Naar aanleiding van uw onderstaande mail heb ik u daarover bericht en geen bericht meer terug ontvangen.

En ook nu weer krijg ik geen duidelijke opdracht van u. Ik deel u nogmaals mee dat ik de verzekering thans kan beëindigen per 23 december 2012. Indien u dit wenst moet u mij uiterlijk vandaag om 17.30 uur berichten.

Quote:
Geachte <>,

U heeft telefonisch een bevestiging gehad dat er een nieuwe verzekering was afgesloten voor bovenvermelde kentekens, en mijn wens om de oude verzekering stop te zetten per 4-9-12. (met inachtneming van het opzeggingstermijn. Dit was niet vermeld , vandaar misschien het meningsverschil.)

Het moet toch duidelijk zijn geweest, dat het de bedoeling van mij was om deze verzekering met inachtneming van het wettelijke termijn op te zeggen zodra er een nieuwe verzekering was afgesloten.
Ik beroep mij hier dan ook op de redelijkheid en billijkheid zoals dit in de wet gezien wordt, ook al omdat er in het bovenvermelde telefoongesprek duidelijk was gemaakt dat de nieuwe verzekeringsmaatschappij de verzekering aanvaard had en dat de 7 dagen die dit nog konden veranderen, verlopen waren.

Ik trek hierbij ook mijn machtiging in voor automatische incasso,s.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Met vriendelijke groet,

Op 29-11-2012 stuurt de tussenpersoon deze mail

Quote:
Geachte heer <>,

Wij ontvingen uw brief d.d. 26 november 2012.

Het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer u de verzekeringen wenst te beëindigen. Zonder een duidelijke opdracht uwerzijds gaan wij aan uw verzekeringen niets veranderen.

Tot op de dag vandaag heb ik van u geen bericht ontvangen wanneer de verzekeringen beeindigd moeten worden. Mocht u mij vandaag berichten dan kan ik de verzekeringen per 26 december 2012 royeren.

Er was nog meer correspondentie en telefoongesprekken. De tussenpersoon is duidelijk bang om zijn commissie te verliezen en probeert de opzegging zo lang mogelijk te rekken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 9:50    Onderwerp: Re: opzeggen autoverzekering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Persoonlijk vind ik het erg lastig te volgen hoe het nou chronologisch loopt. Wat ik er uit kan afleiden:
legalrebel schreef:

Mail aan de tussenpersoon: 4-10-12
Quote:
Hallo <>.

Na aanleiding van eerder telefonisch contact wil ik U meededelen dat ik geaccepteerd ben bij de nieuwe verzekeraar en ik graag mijn autoverzekeringen die bij jullie lopen op wil zeggen.

Aangezien ik dit vorige maand al aangegeven heb zal ik afboekingen na 1 okt terugvorderen aangezien ik anders dubbel aan het betalen ben.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Begin sept heb je gebeld dat je de verzekering wil opzeggen over een maand onder voorwaarde dat je wordt geaccepteerd bij een andere verzekering? Vervolgens stuur je een mail op 4 okt dat je per 1 okt niet meer verzekerd wil zijn met verwijzing naar dat telefoontje. Dat lijkt me wat kort door de bocht, aangezien de opzegging (afgeleid uit de tekst van je mail) is gedaan onder voorwaarde van aanvaarding bij een andere verzekeraar.
legalrebel schreef:

(04-10-2012)
Quote:
Beste <>,
Je opzegtermijn van de autoverzekeringen bedraagt 1 maand. De verzekeringen kunnen dus beëindigd worden per 4 november 2012.
Graag hoor ik nog even of dat akkoord is.
Met vriendelijke groet,

Bovenstaande lijkt mij een reactie op 4 oktober van de tussenpersoon op jouw mail van 4 oktober, klopt dat? Want dan heeft hij dus niet, zoals je hieronder zegt, gewacht met reageren tot 23 oktober. Er lijkt ook correspondentie te missen tussen 4 oktober en 23 oktober in je OP. Hij heeft het hieronder namelijk over dat hij al eerder gereageerd heeft op je verzoek van 4 oktober om per 1 oktober te beëindigen en een gebrek aan respons van jullie kant.
legalrebel schreef:

De tussenpersoon wacht tot 23-10 om te antwoorden!!
Quote:
Geachte heer <>, mail verstuurt 23-10

U kunt de verzekering niet op 4 oktober per 1 oktober opzeggen. Naar aanleiding van uw onderstaande mail heb ik u daarover bericht en geen bericht meer terug ontvangen.

En ook nu weer krijg ik geen duidelijke opdracht van u. Ik deel u nogmaals mee dat ik de verzekering thans kan beëindigen per 23 december 2012. Indien u dit wenst moet u mij uiterlijk vandaag om 17.30 uur berichten.

Is hierop gereageerd? In onderstaande mail geef je aan dat je het al eerder had willen beëindigen, maar niet letterlijk dat je nu alsnog wil beëindigen.
legalrebel schreef:

Quote:
Geachte <>,

U heeft telefonisch een bevestiging gehad dat er een nieuwe verzekering was afgesloten voor bovenvermelde kentekens, en mijn wens om de oude verzekering stop te zetten per 4-9-12. (met inachtneming van het opzeggingstermijn. Dit was niet vermeld , vandaar misschien het meningsverschil.)

Het moet toch duidelijk zijn geweest, dat het de bedoeling van mij was om deze verzekering met inachtneming van het wettelijke termijn op te zeggen zodra er een nieuwe verzekering was afgesloten.
Ik beroep mij hier dan ook op de redelijkheid en billijkheid zoals dit in de wet gezien wordt, ook al omdat er in het bovenvermelde telefoongesprek duidelijk was gemaakt dat de nieuwe verzekeringsmaatschappij de verzekering aanvaard had en dat de 7 dagen die dit nog konden veranderen, verlopen waren.

Ik trek hierbij ook mijn machtiging in voor automatische incasso,s.
Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Met vriendelijke groet,

Persoonlijk zou ik bevestigingen altijd schriftelijk doen en niet per telefoon. Bovendien geef je nog steeds geen duidelijke opdracht om de verzekering te beëindigen, ondanks een duidelijk verzoek in zijn vorige mail.
legalrebel schreef:

Op 29-11-2012 stuurt de tussenpersoon deze mail
Quote:
Geachte heer <>,

Wij ontvingen uw brief d.d. 26 november 2012.

Het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer u de verzekeringen wenst te beëindigen. Zonder een duidelijke opdracht uwerzijds gaan wij aan uw verzekeringen niets veranderen.

Tot op de dag vandaag heb ik van u geen bericht ontvangen wanneer de verzekeringen beeindigd moeten worden. Mocht u mij vandaag berichten dan kan ik de verzekeringen per 26 december 2012 royeren.

Er was nog meer correspondentie en telefoongesprekken. De tussenpersoon is duidelijk bang om zijn commissie te verliezen en probeert de opzegging zo lang mogelijk te rekken.

Wat stond er in die brief van 26 november? Blijkbaar nog steeds geen duidelijke opdracht. Ik geef toe dat de tussenpersoon zich inmiddels expres een beetje van de domme lijkt te houden, maar dit is moeilijk te beoordelen aangezien wij niet alle communicatie tussen jullie beiden hier voor handen hebben.

De oplossing lijkt mij niet te moeilijk, stuur een opzegging met daarin de tekst ' ik wil per direct, of zo spoedig mogelijk, mijn autoverzekering opzeggen. Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging. mvg'
legalrebel

Leeftijd: 73
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. Verkerk, bedankt voor je reactie. Ik geef toe dat het allemaal een beetje verwarrend is. Het lijkt erop dat mijn zoon op een email niet heeft gereageerd.
Dit is de laatste email die verstuurt was, en nog heeft de tussenpersoon de verzekering niet opgezegd
Quote:
Geachte heer <>

Ik doe vandaag , datum 4-12-2012, een dringend verzoek aan u om bovenvermelde verzekering te beëindigen, met inachtneming van het wettelijke opzegtermijn. Dit is geen erkenning dat ik de bovengenoemde verzekering niet al opgezegd zou hebben zoals vermeld in mijn email van 4-9-12 en mijn brief van 26-11-12. Ik bericht u dit om eventuele kosten aan u te voorkomen in geval u mijn eerdere opzegging in rechte wil aanvechten.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning

Teken ik,
<>
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds