|
|
| Auteur |
Bericht |
irene08
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 jun 2010 16:55 Onderwerp: opvolgend werkgeverschap/flexwet |
|
|
Hallo,
In feb.2008 kreeg is een tijdelijk contract via uzb in Fase B.(Dit is mijn eerste contract in faseB)Mijn uitzendcontract is 3 keer verlengd bij hetzelfde inlener.Volgende contract is niet verlengd,omdat anders de inlener mij vast zou moeten aannemen volgens mijn teamleider. klopt deze informatie wel?
Sterker nog ik mag volgens de uzb een jaar lang niet voor de inlener werken,anders moeten ze mij vast aannemen.
Mijn contract met het uzb is ook verlopen.Stel als ze voor mij werk hebben en weer een tijdelijk contract aanbieden is er dan geen sprake van opvolgend werkgeverschap voor uzb?
mvg
Irene |
|
|
|
|
 |
Luna1983
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 15:47 Onderwerp: |
|
|
Het is van belang welke CAO op jou van toepassing is verklaard, normaal gesproken is dit binnen de uitzendbranche de ABU, aangezien je zelf de fase B aanhaalt ga ik hiervan uit. Volgens deze CAO mag je in fase b max 8 contracten krijgen binnen max. 2 jr.
Wat jouw uitzendburo waarschijnlijk bedoel is dat jij indien je langer dan 78 weken voor hun werkt jij niet meer in fase a mag werken. Dat betekent dat zij jou een bepaalde tijd contract moeten aanbieden (fase b dus)
De termijn van 1 jaar komt mij in het geheel niet bekend voor bij welke fase dan ook, wellicht hebben zij bijzondere afspraken met hun opdrachtgever?
Zodra jij langer dan 3 maanden niet meer voor dat uitzendburo hebt gewerkt is de keten verbroken en ben je weer 'vrij inzetbaar' voor het uitzendburo (voor jou betekend dit dat je alle opgebouwde rechten verloren bent)
Succes! |
|
|
|
|
 |
|
|