|
Auteur |
Bericht |
ilhama
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: ma 19 sep 2011 21:12 Onderwerp: opstellen consumentenovereenkomst |
|
|
Hallo,
Ik moet voor school een overeenkomst opstellen. Dit mag geen huurovereenkomst zijn of een arbeidsovereenkomst. Ik heb gekozen voor een consumentenkoopovereenkomst. Probleem is dat ik totaal niet weet waar de eisen hiervoor staan. Ik weet dat partijen vrij zijn om hun overeenkomst samen te stellen en dat de clausules van artikel 6:263 BW er niet in voor mogen komen en dat er rekening moet worden gehouden met artikel 6:237 BW. Verder weet ik dat Boek 7 BW van belang is, maar niet welke artikelen specifiek nodig zijn.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
Als iemand een ander overeenkomst aanraad, hoor ik het ook graag. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 20 sep 2011 9:23 Onderwerp: |
|
|
Consument [A] en kruidenier [B] komen hierbij overeen dat [A] van [B] een pot Calvé pindakaas à 350 gram koopt tegen betaling van € 1,50. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 20 sep 2011 9:42 Onderwerp: |
|
|
Het inderdaad misschien wel een beetje een ERG simpele overeenkomst om uit te kiezen.
Maar je kunt het natuurlijk al uitbreiden door de vereisten voor geldige eigendomsoverdracht op te noemen, en eventueel zelfs "garanties" omtrent die vereisten. |
|
|
|
 |
ilhama
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 20 sep 2011 19:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie antwoorden. De consumentenkoopovereenkomst is inderdaad erg simpel. Ik denk dat ik toch maar een inkoopcontract opstel. Natuurlijk met algemene voorwaarden om het een beetje moeilijker te maken  |
|
|
|
 |
|