|
Auteur |
Bericht |
doppie2000
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 nov 2015 19:16 Onderwerp: op zoek naar oud arrest 1980 |
|
|
Hoi,
Ik doe een onderzoekje naar thuisonderwijs en ben op zoek naar alle jurisprudentie daarover. er wordt steeds verwezen naar een uitspraak van de hoge raad: HR NJ 1980, 190
Zou iemand die misschien voor mij kunnen opzoeken?
bij voorbaat dank.. |
|
|
|
 |
doppie2000
|
Geplaatst: za 14 nov 2015 20:02 Onderwerp: |
|
|
ik heb nog eenbetere verwijzing gevonden:
LJN AC6812 |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 15 nov 2015 0:39 Onderwerp: |
|
|
De uitspraak is niet gepubliceerd op rechtspraak.nl. Je zult naar een juridische bibliotheek van een rechtenfaculteit of advocatenkantoor moeten gaan om de publicatie in het Nederlands Juristenblad (NJ) fysiek te raadplegen. Je hebt nummer 210 uit jaargang 1980 nodig. Met een Kluwer-abonnement kun je het NJ ook via navigator.nl inzien, maar ik weet niet zeker of NJ 1980, 210 daarop beschikbaar is. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 15 nov 2015 0:41 Onderwerp: |
|
|
Herstel: je hebt nummer 190 uit jaargang 1980 nodig. |
|
|
|
 |
ArneL
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 15 nov 2015 10:09 Onderwerp: |
|
|
Dat arrest in Nederlandse Jurisprudentie zit inderdaad in Kluwer Navigator. |
|
|
|
 |
doppie2000
|
Geplaatst: ma 16 nov 2015 8:15 Onderwerp: |
|
|
Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
|
|
|
 |
Regin
|
Geplaatst: wo 18 nov 2015 13:20 Onderwerp: |
|
|
doppie2000 schreef: | Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
Er rust auteursrecht van Kluwer op, dus dat mag niet. |
|
|
|
 |
doppie2000
|
Geplaatst: wo 18 nov 2015 16:34 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | doppie2000 schreef: | Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
Oh helaas... evengoed bedankt!
Dan moet ik iets anders verzinnen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 20 nov 2015 21:31 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | doppie2000 schreef: | Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
Alleen op de annotatie bij het arrest (voor zover de annotator zijn of haar auteursrecht heeft overgedragen aan Kluwer). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
doppie2000
|
Geplaatst: vr 20 nov 2015 21:38 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Regin schreef: | doppie2000 schreef: | Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
Alleen op de annotatie bij het arrest (voor zover de annotator zijn of haar auteursrecht heeft overgedragen aan Kluwer). |
Okee... dus het arrest zelf zou wel gekopieerd mogen worden?
Het is voor eigen gebruik. In andere uitspraken (die wel gepubliceerd zijn online) wordt er steeds naar verwezen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 21 nov 2015 3:35 Onderwerp: |
|
|
doppie2000 schreef: | bona fides schreef: | Regin schreef: | doppie2000 schreef: | Is er iemand die dat misschien voor mij zou willen kopiëren uit Kluwer Navigator? |
Alleen op de annotatie bij het arrest (voor zover de annotator zijn of haar auteursrecht heeft overgedragen aan Kluwer). |
Okee... dus het arrest zelf zou wel gekopieerd mogen worden?
Het is voor eigen gebruik. In andere uitspraken (die wel gepubliceerd zijn online) wordt er steeds naar verwezen. |
Ja, op rechterlijke uitspraken rust geen auteursrecht (art. 11 Aw). (En zou dat anders zijn geweest, dan zou het auteursrecht niet in handen van Kluwer zijn maar van de overheid als werkgever.)
In theorie zou Kluwer nog aanspraak kunnen maken op de selectie die het NJ heeft gemaakt uit de duizenden arresten die per jaar worden gewezen, maar dat geeft dan slechts bescherming op die selectie en niet op individuele arresten. Ook een eventueel databankrecht zou Kluwer niet helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Regin
|
Geplaatst: za 21 nov 2015 19:19 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | In theorie zou Kluwer nog aanspraak kunnen maken op de selectie die het NJ heeft gemaakt uit de duizenden arresten die per jaar worden gewezen, maar dat geeft dan slechts bescherming op die selectie en niet op individuele arresten. Ook een eventueel databankrecht zou Kluwer niet helpen. |
Behalve de noot rust denk ik ook auteursrecht op de samenvatting of essentie van de uitspraak. Is verder de weergave van het arrest (d.w.z. de selectie van overwegingen van de betrokken uitspraken en conclusie AG) voor bescherming vatbaar? |
|
|
|
 |
|