|
Auteur |
Bericht |
Jacqueline01
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 19:33 Onderwerp: onttrekking aan de erfenis?? |
|
|
De laatste jaren voor zijn overlijden woonde mijn vader in een verzorgingstehuis. Mijn broer beheerde zijn rekening (bij de bank waar hij werkzaam is!) dmv internetbankieren en de afschriften stonden op het adres van mijn broer.
Nu heb ik ontdekt dat in die jaren duizenden euro's (in duizendtallen) zijn overgemaakt naar de rekening van mijn broer zonder omschrijving. Mijn broer was in deze in drie gevallen in een positie waar hij frauduleus kon handelen.
Kan ik gezien deze situatie eisen dat hij de bedragen terugstort naar de erfenisrekening waarna deze eerlijk verdeeld kan worden.
Mvg
Jacqueline |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 7:56 Onderwerp: |
|
|
Familie heeft recht op inzage en gestorte bedragen zonder verdere omschrijving kunnen tot vijf jaar terug in mindering gebracht worden op het erfdeel. De fiscus zal ook nog interesse hebben, indien de bedragen hoger waren dan het vrijgestelde deel bij schenking. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 10:48 Onderwerp: |
|
|
En niet te vergeten de politie en het OM. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jacqueline01
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 aug 2010 18:19 Onderwerp: |
|
|
Quote: | En niet te vergeten de politie en het OM. |
De notaris gaat 'm eerst confronteren met de overboekingen. Volgens haar is het moeilijk te bewijzen dat hij niet in opdracht van mijn vader handelde.
Als ik geen bevredigend antwoord krijg dan zal ik zeker overwegen aangifte te doen. Want ik ben nog steeds van mening dat mijn broer misbruik heeft gemaakt van de situatie en zichzelf heeft verrijkt.
groet,
Jacqueline |
|
|
|
 |
|