|
Auteur |
Bericht |
criminologe
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 15:54 Onderwerp: onstalg dringende reden? |
|
|
Ik heb een vraag omtrent ontslag.
Ik ben wegens, een naar mijn mening, onjuiste manier van communiceren door mijn werkgever, gestopt met mijn bijbaan. (''of je komt die dag werken of je stopt bij het restaurant'') Ik heb toen gezegd dat als hij het nodig vindt op zo een manier tegen mij te praten ik wel stop. Ik ben direct die dag gestopt. Een maand later heb ik een aangetekende brief gekregen met de melding dat ik ontslagen ben op staande voet wegens werkweigering.
Er klopt verder van alles niet aan de brief.
Ik vraag me nu af of ik er iets mee kan? Als hij claimt mij ontslagen te hebben, is dit sowieso niet juist aangezien het geen dringende reden is en de termijn verstreken is (namelijk 34 dagen later).
Ik heb verder nooit een arbeidscontract ondertekend, ik heb wel op mijn loonstrookje staan dat ik een zogenaamde oproepkracht ben en werkzaam ben vanaf juli 2009. k werkte op vaste dagen, dus dit klopt overigens niet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 16:01 Onderwerp: |
|
|
Is er wel een probleem? Vordert hij schadevergoeding of iets dergelijks? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 17:06 Onderwerp: Re: onstalg dringende reden? |
|
|
criminologe schreef: | Ik vraag me nu af of ik er iets mee kan? |
Je kunt het negeren.
Je kunt ook een brief terugsturen in de trant: "You can't fire me, I 'd already quit"! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|