|
Auteur |
Bericht |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 23:13 Onderwerp: online verkoop aan particulier door particulier |
|
|
graag jullie mening over het onderstaande:
stel dat de ene particulier aan de andere via een advertentie op marktplaats tweedehands circa 22 m2 parket verkoopt. koper komt de waren bekijken en gaat akkoord. daags na het ophalen krijgt de verkoper een telefoontje met de mededeling dat het niet 22 m2 bleek te zijn en dat het niet lukt om de vloer te leggen. volgens de verkopende partij was het 24 m2 en komt het risico voor het niet kunnen leggen voor rekening van de koper. m.i. kan een beroep op art 7:17 BW niet gehonoreerd worden. wat vinden jullie? |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: di 28 aug 2007 3:25 Onderwerp: |
|
|
Ik vind dat planken van een parket een vaste maat hebben en dat je door het aantal planken te tellen en te vermenigvuldigen met het oppervlak per plank je kunt, en ook hoort, te weten wat voor oppervlak je koopt.
Daarnaast heb je altijd zaagverlies en zul je dus altijd ruim meer moeten kopen dan je aan te leggen oppervlak hebt gemeten. Een zaagverlies van ongeveer 10% is normaal, maar afhankelijk van de ruimte en manier van leggen kan 't ook makkelijk meer zijn.
Dus ook als je 24m2 koopt om 22m2 te leggen zou ik niet vreemd opkijken als je net iets te weinig hebt gekocht. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: wo 29 aug 2007 22:41 Onderwerp: |
|
|
ha, praktisch gezien kan ik dit volgen.
eigenlijk ben ik benieuwd naar de bescherming van de koper en verkoper (particulier) als online ge- en verkocht wordt (niet zijnde koop op afstand). |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 29 aug 2007 22:54 Onderwerp: |
|
|
De koop is, zoals ik het lees, pas gesloten nadat de koper de kans heeft gekregen de waren te bekijken. Dan is het geen online koop meer. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|