|
Auteur |
Bericht |
Havva
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 17:31 Onderwerp: ondertekening getuigenverklaring |
|
|
In hoeverre kan een procesverbaal opgemaakt naar aanleiding van een getuigenverklaring als bewijsmiddel gebruikt worden wanneer het niet ondertekend is? De reden voor niet ondertekening is het feit dat de verklaring onmiddelijk na het incident is opgenomen en later is verwerkt, derhalve is het niet ondertekend. En maakt het bij deze vraag iets uit wat de leeftijd is van een getuige, wordt het antwoord bijvoorbeeld anders als het een kind van 11 betreft?
groetjes, |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 17:56 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het niet zeker, maar ik zou denken dat het niet geldig is als bewijs.
Een ondertekening houdt onder andere ook in dat iemand gelezen heeft wat er opgeschreven is en ermee akkoord gaat dat dat een waargetrouw procesverbaal is zoals de ondergetekende dat bedoeld heeft. Als er niet ondertekend is, kan de betreffende persoon die had moeten ondertekenen zich erop beroepen dat hetgeen op papier staat niet overeenkomt met wat er gezegd is door hem/haar. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 08 apr 2006 18:05 Onderwerp: |
|
|
Niet nagezocht, maar ik denk dat het wel gebruikt kan worden dan. Of de agent (even er van uitgaand dat het pv door de politie is opgemaakt) stelt een pv van bevindingen op, waarin hij meedeelt dat X hem zus en zo heeft meegedeeld.
Overigens kan later in de procedure de getuigenverklaring nog bediscussieerd worden, door bijv. de getuige te (laten) horen door de RC of rechtbank. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|