|
Auteur |
Bericht |
daisy32
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 jul 2010 20:13 Onderwerp: omgangregeling niet nakomen |
|
|
omdat de communicatie slecht verloopt hebben we 2 weken geleden met de advocaten aan tafel gezeten, en hebben we afspraken gemaakt omtrent de omgang van de kids. en dat is dat de vader bij mij ( moeder ) de kids om 10 uur komt op halen en ik ze om 18 uur weer ga halen.
Nou is het al 2 weken achter elkaar dus voor gekomen dat hij er niet op tijd was een week hadden ze de fiets gestolen en stuurt hij mij een taxi ik heb de kids niet meegegeven omdat gezien de leeftijd niet verantwoord is ( tweeling 5 jaar ). en de andere keer kreeg ik een sms om precies 10 uur dat hij zich verslapen had, ik heb toen gezegd dat ik tot 11 uur thuis was aangezien ik nog andere plannen had, ik heb tot die tijd niemand gezien later heb ik wel vernomen dat hij om half 12 aan de deur was.
nu wil hij een dwangsom afdwingen omdat ik zogezegd de kids achter hou terwijl hij zich niet aan de afspraken houd nu is mijn vraag kan dit zomaar. Ik hou ze niet achter maar ik ben wel zo dat ik me aan de afspraken hou. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 23:02 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat je je beter flexibel kan opstellen dan door starheid je kinderen het leven zuur te maken.
Heb jij je nooit verslapen? |
|
|
|
 |
dennis3258
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 0:36 Onderwerp: |
|
|
naar mijn mening,
de afspraken die vast gelegd zijn daar hebben beide partijen aan te houden.
mocht je ervaren dat de uitvoering problematisch is, dan kan je inderdaad met een advokaat aan tafel de uitvoering bespreken en benadrukken, dat het niet gewenst is dat de uitvoering niet nageleefd word en/of niet uitgevoerd word.
mocht je er "onderhands" niet uitkomen, dan is een gang naar de rechter gerechtvaardigt.
uit de praktijk blijkt dat des te langer je wacht met het benadrukken dat de afspraken bindend zijn, de afspraken steeds ruimer worden gehanteerd.
en dus steeds meer onvrede komt tussen beide partijen.
lijkt mij dat er voor eens en voor altijd mag worden benadrukt dat de uitvoering serieus mag worden genomen.
lijkt mij dat zowel jij, je ex, en voor de toekomst de kinderen hier het meest aan hebben.
persoonlijk, ik zou naar de rechter gaan. |
|
|
|
 |
|