Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

nvt
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
denim911

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 17:37    Onderwerp: nvt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nvt

Laatst aangepast door denim911 op vr 25 nov 2011 16:39, in totaal 3 keer bewerkt
    Bekijk profiel Stuur privé bericht
    bona fides

Studieomgeving (BA): UL
    Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zal meer bewijs moeten zijn dan alleen haar verklaring. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om dit nu nog te bewijzen, zelfs als het wel waar zou zijn.

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nvt

Laatst aangepast door denim911 op vr 18 mei 2012 20:23, in totaal 1 keer bewerkt
    bona fides

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zou volstrekt tegen alle logica ingaan. Dus nee, daar klopt niets van.

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U bedoeld dat het raar zou zijn eerst het gezag te krijgen en daarna toch aangifte doen?
    Dat dus de normale weg is, eventuele aangifte en verzoekschrift indienen bij de rechter?

Vriendelijke groet,

Erwin
    bona fides

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, het gaat tegen alle logica in dat het bewijs van dergelijke aantijgingen zou worden aangenomen op basis van een beschikking waarbij het gezag over jullie dochter wordt gewijzigd. Zo'n beschikking vormt op geen enkele manier zelfstandig bewijs voor dergelijke feiten.

Zelfs als de rechter in zo'n beschikking zou opmerken dat hij die aantijgingen gelooft (wat buitengewoon onwaarschijnlijk is), maakt dat op geen enkele manier hard dat jij dat ook werkelijk hebt gedaan. De rechter kan wel schrijven dat een vierkant rond is, maar daarmee wordt een vierkant niet rond.

De strafrechter is verder ook niet formeel gebonden aan overwegingen in civiele vonnissen. (Andersom is dat anders: een strafrechtelijke veroordeling geldt wel als bewijs in civiele zaken. Maar dan is er ook een uitgebreide procedure geweest waarin overtuigend bewijs moet zijn geleverd door het OM.)

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp niet dat men dat klakkeloos zegt bij het juridisch loket.

Ook stelde de beste man, dat indien ik niet op de zitting zal verschijnen en mijn ex aangifte gaat doen na dat de rechter een beschikking heeft afgegeven, betreft het gezag, het tegen me gebruikt kan worden.

Ik heb voor morgen een afspraak staan bij een advocaat personen en familierecht. Ik ben van plan om een brief naar de rechter te laten sturen
    waarin ik aangeef dat ik niet ter zitting zal verschijnen, ik instem met haar verzoek en ik mezelf absoluut niet herken in het geschepte beeld zoals zij dat heeft verklaard in het verzoekschrift. Maar dat ik om moverende redenen daar niet op in zal gaan. En dat ik tevens niet in verweer zal gaan.

Ik denk dat dit de beste oplossing is. Maar kan het zijn dat de rechter men alsnog wil spreken in persoon?
    bona fides

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 22:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

denim911 schreef:
    Ook stelde de beste man, dat indien ik niet op de zitting zal verschijnen en mijn ex aangifte gaat doen na dat de rechter een beschikking heeft afgegeven, betreft het gezag, het tegen me gebruikt kan worden.

Als je de aantijgingen niet ontkent kan dat in zoverre meewerken aan het bewijs van die aantijgingen, dat je ze een keer niet hebt ontkend. Daar volgt natuurlijk nog lang niet uit dat de beschuldigingen op waarheid berusten. De kans is ongeveer nul dat deze eenmalige niet-ontkenning (omdat je bijvoorbeeld geen zin hebt een advocaat in te zetten) voor de strafrechter de doorslag zal geven. Maar wel ben ik het met deze man eens dat je beter wel kunt aangeven dat er van die beschuldigingen niets waar is.

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp, dan zal een strafrechter zich af vragen waarom ik de aantijgingen niet heb ontkent, waardoor het net is alsof ik de aantijgingen in het midden laat. Dus wel waar of niet waar. Het is dus belangrijk dat ik ook nu kenbaar maak dat de aantijgingen niet op waarheid berusten.

Maar het is wel voldoende als ik zeg dat ik mezelf niet herken in het beeld wat van mij geschets wordt in het verzoekschrift? En dat ik daar om moverende redenen niet op in zal gaan.

Of is het belangrijk dat ik uitgebreid kenbaar maak waarom ik mezelf niet herken in het beeld wat van mij is geschetst?
    MarijnP

Leeftijd: 37
    Sterrenbeeld: Boogschutter
    Studieomgeving (BA): EUR
    Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je jezelf niet herkent in het geschetste beeld lijkt me nogal zwak...waarom zeg je niet gewoon dat het leugens zijn?
    denim911

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 8:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nvt

Laatst aangepast door denim911 op vr 25 nov 2011 16:37, in totaal 1 keer bewerkt
    Anny

Leeftijd: 74
    Geslacht: Vrouw
    Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien wil je dit hier niet uitleggen maar ik vraag me toch af waarom jij meent in te willen stemmen met éénhoofdig gezag?
    Berichten van afgelopen:   
    Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
    Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    U mag geen reacties plaatsen
    U mag uw berichten niet bewerken
    U mag uw berichten niet verwijderen
    U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds