|
Auteur |
Bericht |
denim911
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 17:37 Onderwerp: nvt |
|
|
Nvt
Laatst aangepast door denim911 op vr 25 nov 2011 16:39, in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 17:55 Onderwerp: |
|
|
Er zal meer bewijs moeten zijn dan alleen haar verklaring. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om dit nu nog te bewijzen, zelfs als het wel waar zou zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
denim911
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 18:00 Onderwerp: |
|
|
nvt
Laatst aangepast door denim911 op vr 18 mei 2012 20:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 18:04 Onderwerp: |
|
|
Dat zou volstrekt tegen alle logica ingaan. Dus nee, daar klopt niets van. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
denim911
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 19:00 Onderwerp: |
|
|
U bedoeld dat het raar zou zijn eerst het gezag te krijgen en daarna toch aangifte doen?
Dat dus de normale weg is, eventuele aangifte en verzoekschrift indienen bij de rechter?
Vriendelijke groet,
Erwin |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 20:04 Onderwerp: |
|
|
Nee, het gaat tegen alle logica in dat het bewijs van dergelijke aantijgingen zou worden aangenomen op basis van een beschikking waarbij het gezag over jullie dochter wordt gewijzigd. Zo'n beschikking vormt op geen enkele manier zelfstandig bewijs voor dergelijke feiten.
Zelfs als de rechter in zo'n beschikking zou opmerken dat hij die aantijgingen gelooft (wat buitengewoon onwaarschijnlijk is), maakt dat op geen enkele manier hard dat jij dat ook werkelijk hebt gedaan. De rechter kan wel schrijven dat een vierkant rond is, maar daarmee wordt een vierkant niet rond.
De strafrechter is verder ook niet formeel gebonden aan overwegingen in civiele vonnissen. (Andersom is dat anders: een strafrechtelijke veroordeling geldt wel als bewijs in civiele zaken. Maar dan is er ook een uitgebreide procedure geweest waarin overtuigend bewijs moet zijn geleverd door het OM.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
denim911
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 21:38 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp niet dat men dat klakkeloos zegt bij het juridisch loket.
Ook stelde de beste man, dat indien ik niet op de zitting zal verschijnen en mijn ex aangifte gaat doen na dat de rechter een beschikking heeft afgegeven, betreft het gezag, het tegen me gebruikt kan worden.
Ik heb voor morgen een afspraak staan bij een advocaat personen en familierecht. Ik ben van plan om een brief naar de rechter te laten sturen
waarin ik aangeef dat ik niet ter zitting zal verschijnen, ik instem met haar verzoek en ik mezelf absoluut niet herken in het geschepte beeld zoals zij dat heeft verklaard in het verzoekschrift. Maar dat ik om moverende redenen daar niet op in zal gaan. En dat ik tevens niet in verweer zal gaan.
Ik denk dat dit de beste oplossing is. Maar kan het zijn dat de rechter men alsnog wil spreken in persoon? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 22:51 Onderwerp: |
|
|
denim911 schreef: | Ook stelde de beste man, dat indien ik niet op de zitting zal verschijnen en mijn ex aangifte gaat doen na dat de rechter een beschikking heeft afgegeven, betreft het gezag, het tegen me gebruikt kan worden. |
Als je de aantijgingen niet ontkent kan dat in zoverre meewerken aan het bewijs van die aantijgingen, dat je ze een keer niet hebt ontkend. Daar volgt natuurlijk nog lang niet uit dat de beschuldigingen op waarheid berusten. De kans is ongeveer nul dat deze eenmalige niet-ontkenning (omdat je bijvoorbeeld geen zin hebt een advocaat in te zetten) voor de strafrechter de doorslag zal geven. Maar wel ben ik het met deze man eens dat je beter wel kunt aangeven dat er van die beschuldigingen niets waar is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
denim911
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 23:04 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp, dan zal een strafrechter zich af vragen waarom ik de aantijgingen niet heb ontkent, waardoor het net is alsof ik de aantijgingen in het midden laat. Dus wel waar of niet waar. Het is dus belangrijk dat ik ook nu kenbaar maak dat de aantijgingen niet op waarheid berusten.
Maar het is wel voldoende als ik zeg dat ik mezelf niet herken in het beeld wat van mij geschets wordt in het verzoekschrift? En dat ik daar om moverende redenen niet op in zal gaan.
Of is het belangrijk dat ik uitgebreid kenbaar maak waarom ik mezelf niet herken in het beeld wat van mij is geschetst? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 11 aug 2009 0:13 Onderwerp: |
|
|
Dat je jezelf niet herkent in het geschetste beeld lijkt me nogal zwak...waarom zeg je niet gewoon dat het leugens zijn? |
|
|
|
 |
denim911
|
Geplaatst: di 11 aug 2009 8:27 Onderwerp: |
|
|
Nvt
Laatst aangepast door denim911 op vr 25 nov 2011 16:37, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Anny
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 aug 2009 13:16 Onderwerp: |
|
|
Misschien wil je dit hier niet uitleggen maar ik vraag me toch af waarom jij meent in te willen stemmen met éénhoofdig gezag? |
|
|
|
 |
|