voyager4
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 nov 2008 17:28 Onderwerp: nieuw contract tel. binnen maand defect |
|
|
Ik heb mijn mobiele abonnement laten verlengen voor twee jaar. Dit abonnement betreft gratis bellen naar vaste nummers en mobiele nummers van Telfort. Binnen 4 weken was de telefoon defect, deed niets meer. Na een aantal keren mailen en bellen kon ik de telefoon opsturen ter reparatie. Telfort stuurde mij een brief waarin werd gezegd dat de telefoon binnen 14 dagen retour zou worden gestuurd. De volgende dag wederom de zelfde brief. Na vier van deze zelfde brieven, welke elke een dag later waren gedateerd, telefonisch contact opgenomen. De klantenservice kon mij echter alleen het zelfde melden als in de brief, 14 dagen wachten. Na 3 weken nog niets, dus wederom gebeld. Men wist niet hoe lang het ging duren moest nog maar geduld hebben. Na 4 en na 5 weken weer gebeld en gezegd dat mijn geduld al een tijdje op was. De medewerkster beloofde de gemaakte kosten naar de klantenservice a 0,15 p/min te zullen verrekenen, inmiddels opgelopen naar ruim € 17,- Verder werd gezegd dat ik maar een ander mobieltje moest kopen zodat ik toch gebruik kon maken van het abonnement. Daar was ik het niet mee eens want ik betaal abonnement voor niet alleen voor het aantal bel minuten maar ook voor het toestel, schandelijk. Maar de medewerkster beloofde dat alle gesprekken dan ook naar vaste nummers zouden worden gecrediteerd, deze gemaakt met een tweede abonnement (van mijn vrouw) die wij bij Telfort hebben. Na bijna 7 weken kwam de telefoon retour. Incl. een rekening van bijna 300,- voor de gemaakte gesprekskosten. Weer contact opgenomen en een medewerkster vertelde de klacht in behandeling te nemen en adviseerde om zelf ook een klachten brief te schrijven. Dit heb ik gedaan met het verzoek schriftelijk antwoord te krijgen op mijn klacht. Dit heb ik tot op heden nog niet gehad maar wel een aanmaning voor openstaand bedrag. Hiervan heb ik geen herinnering ontvangen. Moet nu binnen een week betalen anders sluit Telfort beide nummers af.
Wat ik nu zou willen weten is het volgende.
Kan Telfort mij verplichten de abonnements kosten te betalen voor de periode van bijna 7 weken waarvan ik geen gebruik heb kunnen maken.
Kan ik aanspraak maken op de belofte van de medewerkster die had gezegd de gemaakte kosten naar vaste nummers via het tweede abonnement te zullen verrekenen,
en natuurlijk de gemaakte bel kosten naar de klantenservice, zoals was belooft?
Voor de duidelijkheid, het betreffende contract houd in: onbeperkt bellen naar vaste nummers en telfort nummers.
Het tweede abonnement (van mijn vrouw) heeft alleen 400 bel minuten.
Hopelijk kan iemand mij advies geven. |
|