|
Auteur |
Bericht |
Lonnekesown
|
Geplaatst: do 26 okt 2006 16:16 Onderwerp: niet-betalen |
|
|
als iemand niet betaald en op de factuur staat vermeld dat deze binnen veertien dagen dient te zijn voldaan. Drie weken na verzending van de factuur heeft diegene nog niet betaald. Herhaalde schriftelijke betalingsherinneringen, enkele aanmaningen en pogingen om telefonisch met die persoon in contact te komen waren vruchteloos. Welke rechtsmaatregelen kunnen dan genomen worden?
Ik dacht gewoon aan simpel dagvaarding maar kan er nog iets anders?? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 26 okt 2006 16:28 Onderwerp: Re: niet-betalen |
|
|
Lonnekesown schreef: | als iemand niet betaald en op de factuur staat vermeld dat deze binnen veertien dagen dient te zijn voldaan. Drie weken na verzending van de factuur heeft diegene nog niet betaald. Herhaalde schriftelijke betalingsherinneringen, enkele aanmaningen en pogingen om telefonisch met die persoon in contact te komen waren vruchteloos. Welke rechtsmaatregelen kunnen dan genomen worden?
Ik dacht gewoon aan simpel dagvaarding maar kan er nog iets anders?? |
Dagvaarden is de enige manier. |
|
|
|
 |
torilion
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 okt 2006 21:37 Onderwerp: |
|
|
Dagvaarden drie weken na factuurdatum is wel erg snel hoor! Andere mogelijkheden zijn een jurist, deurwaarder of advocaat een brief laten sturen. Dat helpt vaak. Als dat toch niets oplost is inderdaad een incassodagvaarding nodig. Echter, als wederpartij niet kan betalen levert dit alleen maar meer kosten op, zoek dit dus eerst uit...
Succes!
Mr. R.A. de Graauw _________________ https://vaststellingsovereenkomst.info |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 30 okt 2006 0:10 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het trouwens wel een heel erg actief incassobeleid:
factuur sturen met betaaltermijn 2 weken en dan binnen een week al een aantal schriftelijke betalingsherinneringen, aanmaningen en telefoontjes
Poeh!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|