|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 okt 2007 14:52 Onderwerp: niet nakomen van afspraak |
|
|
Ik heb enige tijd geleden wat vragen gesteld over de echtelijke woning.
Nu heeft een aspirant koper 2 biedingen neergelegd. Het ene bod is hoger daar er eerder opgeleverd dient te worden. Uiteraard werkt ex man hier niet aan mee. Nu heeft hij het voorstel gedaan dat hij de woning overneemt per de eerste datum maar tegen de lagere prijs. Op zich heb ik hier geen problemen mee daar ik wil afhandelen na 4 jaar.
Op dit voorstel van ex heeft een notaris een concept overeenkomst gemaakt, echter hierin stond dat alle notaris kosten en makelaarskosten ed voor mijn rekening kwam. Een gesprek met de makelaar volgde en deze vertelde mij dat ex man die kosten op zich zou nemen daar hij al 4 jaar de boel frustreerde en nu overneemt. Hierop heeft mijn advocaat een overeenkomst opgesteld (nadat zij van de makelaar had vernomen dat de kosten voor rekening van ex man zouden komen). In deze overeenkomst wordt het bedrag genoemd dat partij A naar B moet overmaken.
Nu kreeg ik een rekening met de courtage. Hierop heb ik gebeld met de makelaar dat dit tegen de afspraak in is en dat hij gezegd had dat ex man deze kosten voor zijn rekening nam. Dit is in het telefoontje bevestigd en de makelaar zou dit doorgeven aan de notaris en mij een mail sturen waarin hij de afspraak bevestigde.
Tot op heden hoor ik niets, ik krijg heel erg het vermoeden dat de makelaar een afspraak heeft gemaakt die hijniet na kan komen. Echter mijn advocaat heeft van hem vernomen dat de kosten voo rekening van ex man zijn en ik. In de overeenkomst wordt explisiet het bedrag genoemd dat ik krijg.
Kan ik gehouden worden aan het terug draaien van een afspraak. Of anders, kan de makelaar terug komen op zijn afspraak? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 20:59 Onderwerp: |
|
|
wat zegt je advocaat?
waarom kan je de rekening niet terugsturen en verzoeken deze aan je ex te sturen conform afspraak? |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 nov 2007 11:24 Onderwerp: |
|
|
De advocaat heeft ook met de makelaar gesproken en die heeft haar duidelijk opdracht gegeven dat de kosten voor mijn ex zijn. Er staat niets in de overeenkomst.
Ik heb wel begrepen dat de notaris het bedrag niet in depot mag houden daar er getekend is voor het gehele bedrag over te boeken naar mijn rekening. Ik heb de notaris dan ook schriftelijk in kennis gesteld van de gemaakte afspraak en gezegd dat ik niet akkoord ben met verrekening van courtage.
De makelaar zwijgt in alle toonaarden....Ik ben bang dat hij iets geroepen heeft dat hij niet met mijn ex heeft afgesproken. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 02 nov 2007 16:00 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat het verstandig is dat je advocaat een briefje aan de makelaar schrijft en een kopie factuur bijvoegd. als deze afspraak gemaakt is dan ligt m.i. de verantwoordelijkheid (ook financeel!) bij de makelaar. overleg met je advocaat of deze hierop aangesproken kan worden. |
|
|
|
 |
|