|
Auteur |
Bericht |
carolam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 05 nov 2010 15:13 Onderwerp: niet aanleggen parkeerplaatsen |
|
|
Bij de bouwvergunning hoort een vrijstelling. Deze is voorzien van een ruimtelijke onderbouwing waarbij in een bepaald aantal parkeerplaatsen is voorzien. Nu blijkt achteraf dat het aantal parkeerplaatsen niet gerealiseerd kan worden. In de vergunning staat het aantal parkeerplaatsen niet genoemd. In de overwegingwordt slechts gesteld dat aan uit de overgelegde tekening blijkt dat voldaan wordt aan de parkeereisen. Kan ik nu stellen dat door het niet realiseren van het aantal parkeren wordt gebouwd in afwijking van de vergunning of kan ik slechts stellen dat de vergunning op onjuiste gronden is verleend? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 05 nov 2010 15:53 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat laatste. Ik neem aan dat voldoende aantal parkeerplaatsen een vrij strikte voorwaarde is geweest om de vrijstelling te krijgen. De vrijstelling is op onjuiste gronden verleend en daaruit volgt de bouwvergunning.
De bouwvergunning is verleend, neem ik aan, omdat er geen weigeringsgrond voordoet (want er is een vrijstelling).
Aantal parkeerplaatsen is niet direct aanleiding geweest om de bouwvergunning te verlenen, maar de vrijstelling en op basis daarvan de bouwvergunning. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 nov 2010 14:08 Onderwerp: Re: niet aanleggen parkeerplaatsen |
|
|
carolam schreef: | Bij de bouwvergunning hoort een vrijstelling. Deze is voorzien van een ruimtelijke onderbouwing waarbij in een bepaald aantal parkeerplaatsen is voorzien. Nu blijkt achteraf dat het aantal parkeerplaatsen niet gerealiseerd kan worden. In de vergunning staat het aantal parkeerplaatsen niet genoemd. In de overwegingwordt slechts gesteld dat aan uit de overgelegde tekening blijkt dat voldaan wordt aan de parkeereisen. Kan ik nu stellen dat door het niet realiseren van het aantal parkeren wordt gebouwd in afwijking van de vergunning of kan ik slechts stellen dat de vergunning op onjuiste gronden is verleend? |
Naar alle waarschijnlijkheid vormt de tekening een onderdeel van de vergunning indien er in de overweging naar wordt verwezen. In dat geval kun je stellen dat wordt gebouwd in afwijking van de vergunning. |
|
|
|
 |
|