|
Auteur |
Bericht |
musje
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 okt 2010 16:06 Onderwerp: narcist |
|
|
Hallo Allemaal
Hopelijk kan ik iemand mij helpen met het volgende:
Mijn dochter is 2 maanden geleden letterlijk en figuurlijk de woning uitgeslagen. Ze is gevlucht met 2 kinderen naar mij toe. Nu is het zo dat de kinderen wel zijn erkend maar hij heeft geen gezag. Hij wil de kinderen zien en in het begin is dat ook gebeurd onder toezicht van mij en een kennis. Opdat mijn dochter spulletjes op wilde halen voor de kinderen met de kennis is hij en mijn dochter bedreigd met een mes.Sindsdien ziet hij de kinderen niet meer. Omdat ik sterk het vermoeden heb dat hij lijdt aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis (heb in het werk gezeten) en een borderline vinden wij het niet verantwoordt dat hij de kinderen in huis haalt. Wel willen wij meewerken met BOR zodat hij de kinderen onder toezicht kan zien. Hij moest het huis leegruimen(stond op beiden namen) maar is dus niet gebeurd. We kwamen bij het huis en alles was kapot geslagen zelfs het speelgoed van de kinderen. De slaapkamer lag bezaaid met condooms etc. Teveel om op te noemen. Hij heeft nog 2 kinderen en die mag hij ook niet zien jegens zijn verleden. Schulden drugs en ongeduldig naar zijn kinderen toe.Deze man heeft 2 gezichten. één waarvan je zegt oh wat een aardige man,en de andere is (zeg het maar) die is niet goed wijs. Kan iemand mij raad geven hoe nu verder? Mijn dochter hoeft geen alimentatie. Ze kan zich goed redden en studeert daarnaast nog en is blij met haar vrijheid want ze is al die tijd bedreigd door hem.Vragen wil ik graag beantwoorden.
Gr musje |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 1:13 Onderwerp: |
|
|
Jullie lijken het beter te redden dan gemiddeld ik het idee.
Meewerken aan contact tussen kinderen en vader scheelt een hoop problemen, ook voor de kinderen. Het lijkt me in dit geval ook het beste om dat (voorlopig) onder toezicht te laten plaatsvinden inderdaad.
Uw dochter kan het beste gaan afstuderen en een leven opbouwen.
En het lijkt me handig als ze eens onder de loupe neemt wat ze nou zo interessant vindt/vond aan die kerel. Om herhaling te voorkomen.
U had wellicht juridisch advies verwacht, welnu dat is dit niet. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 9:09 Onderwerp: Re: narcist |
|
|
musje schreef: | Hallo Allemaal
Hopelijk kan ik iemand mij helpen met het volgende:
Mijn dochter is 2 maanden geleden letterlijk en figuurlijk de woning uitgeslagen. Ze is gevlucht met 2 kinderen naar mij toe. Nu is het zo dat de kinderen wel zijn erkend maar hij heeft geen gezag. Hij wil de kinderen zien en in het begin is dat ook gebeurd onder toezicht van mij en een kennis. Opdat mijn dochter spulletjes op wilde halen voor de kinderen met de kennis is hij en mijn dochter bedreigd met een mes.Sindsdien ziet hij de kinderen niet meer. Omdat ik sterk het vermoeden heb dat hij lijdt aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis (heb in het werk gezeten) en een borderline vinden wij het niet verantwoordt dat hij de kinderen in huis haalt. Wel willen wij meewerken met BOR zodat hij de kinderen onder toezicht kan zien. Hij moest het huis leegruimen(stond op beiden namen) maar is dus niet gebeurd. We kwamen bij het huis en alles was kapot geslagen zelfs het speelgoed van de kinderen. De slaapkamer lag bezaaid met condooms etc. Teveel om op te noemen. Hij heeft nog 2 kinderen en die mag hij ook niet zien jegens zijn verleden. Schulden drugs en ongeduldig naar zijn kinderen toe.Deze man heeft 2 gezichten. één waarvan je zegt oh wat een aardige man,en de andere is (zeg het maar) die is niet goed wijs. Kan iemand mij raad geven hoe nu verder? Mijn dochter hoeft geen alimentatie. Ze kan zich goed redden en studeert daarnaast nog en is blij met haar vrijheid want ze is al die tijd bedreigd door hem.Vragen wil ik graag beantwoorden.
Gr musje |
Is er al een een afspraak gemaakt over het bezoekrecht of ligt er al een rechterlijke uitspraak?
Zo nee dan kan uw dochter het bezoekrecht weigeren indien er geen toezicht is. Haar ex kan deze beslissing aanvechten bij de rechter. Over de uitkomst durf ik geen voorspellingen te doen.
Zo ja zal uw dochter een advocaat in moeten schakelen om deze afspraken gewijzigd te krijgen.
Uiteraard alleen indien ze er samen niet uitkomen natuurlijk.
Terzijde, er is neem ik aan aangifte gedaan van de bedreiging? Altijd doen! |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 9:15 Onderwerp: Re: narcist |
|
|
BartL schreef: | Terzijde, er is neem ik aan aangifte gedaan van de bedreiging? Altijd doen! |
Ik kan alleen iets vinden over een periode van bedreigingen en niet over één bedreiging.
Daar kan aangifte van gedaan worden natuurlijk, laat de politie maar uitzoeken of de bedreigingen (en of het ruw het huis uitzetten als mishandeling of meer of anders kan worden opgevat) ernstig genoeg waren om er iets mee te doen.
Grote voordeel van aangiften is dat het als bewijsmateriaal kan worden meegenomen bij civiele zaken.
En omdat de politie dat ook weet, zullen ze daar rekening mee houden. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
musje
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 12:11 Onderwerp: |
|
|
Hallo Henk en Bart en anderen.
Dat kinderen recht hebben op een vader en moeder ben ik een groot voorstander van. Maar de (klein)kinderen mogen nooit opgroeien tussen geweld en verwaarlozing. Geen geduld voor de kinderen en slaan. Hij toont anti sociaal - narcistisch gedrag en als hij zijn zin niet krijgt dan is het een kind van 8. Zijn iq reikt niet hoger dan 80 schat ik. Onder druk en dreigementen en mooie praatjes is ze bij deze jongen gebleven. Hij heeft haar meerdere malen bedreigd met de dood ( mij ook) en wij hebben 4 weken ondergedoken gezeten. Hij heeft nog 2 kinderen en die mag hij niet zien omdat hij ongeduldig crimigedrag vertoont en heeft gehandeld in drugs. Ook zijn vorige vrouw is mishandeld en heeft hier net als mijn dochter aangifte van gedaan. Het moeilijke van deze jongen is dat iedereen erin trapt want hij is het slachtoffer. Hij kan mooi praten (ook ik ben erin getuind en ben toch echt hulpverleenster geweest)en is geliefd bij vrouwen. Ben als de dood dat hij de kinderen alleen in huis krijgt en het gezag krijgt. En ja wij werken mee ,dat is onze plicht naar de kinderen toe en naar onszelf. De advocaat zegt ook dat wij handelen volgens het boekje. Heel fijn dat jullie hebben geantwoordt geeft toch een stukje rust bij ons. Met dit soort verhalen kun je niet bij iedereen terecht. Thanx again.
P.s Mijn dochter maakt inderdaad de studie af mede voor de toekomst.HBO .Ze zegt zelfs dat ze nog verder wil studeren dus dat zit wel goed.
Gr Musje |
|
|
|
 |
musje
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 12:19 Onderwerp: |
|
|
Sorry nog een antwoordt.
Er is nog geen bezoekregeling maar morgen komt de BOR praten bij ons thuis. Ter aanvulling wat misschien nog van belang kan zijn: Hij heeft aan iedereen een vals adres doorgegeven en woont in werkelijkheid op kamers in Duitsland samen met 15 buitenlanders.En nee het overkomt haar nooi weer daar is ze heel zeker van en ik ook. Op dit moment heeft ze andere prioriteiten zoals haar werk ,kinderen en studie.
Musje |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 12:30 Onderwerp: |
|
|
musje schreef: | Met dit soort verhalen kun je niet bij iedereen terecht. | Denk, dat je, natuurlijk afgezien van voor moord en doodslag, bij b.v. justitie pas iets voor elkaar krijgt als iets, zeg maar, 'opzettelijk en stelselmatig' is; natuurlijk ook wel begrijpelijk.
Dus, zou ik zoals ook in het voorgaande al genoemd bij gelegenheid aangifte doen en die bewaren en ook overigens een dossier bijhouden. |
|
|
|
 |
musje
|
Geplaatst: di 26 okt 2010 13:05 Onderwerp: |
|
|
Hallo cvb
De politie houdt een dossier bij over hem want ik kan ook nog even vertellen dat haar vriendin ook bedreigt is en ook daarvan is aangifte gedaan. Er zijn zoveel dingen (ook achteraf ) waarvan wij zeggen : Hij is gestoord. Hij gaat vrolijk door met zijn leven en heeft alweer tig vriendinnen gehad (en een vaste relatie)en alweer diep in de schulden.Dus ook dit keer zal hij weer en kinderen krijgen en mishandeling toepassen. Oh oh oh. Zorgwekkend persoon nu en de toekomst. En de rechter kan wel zeggen de kinderen moeten daar naar toe in het belang van de kinderen maar hier sta ik toch echt niet achter. De kinderen zijn net weer rustig en het kind van 2 zegt alsmaar: Oma ik hoef toch niet meer naar pappa? Dat snijdt toch in je ziel.
Gr Musje |
|
|
|
 |
musje
|
Geplaatst: do 28 okt 2010 12:08 Onderwerp: toch naar de rechtbank? |
|
|
Hallo
Wij zijn bij de BOR geweest omtrent de (klein)kinderen. Wij hebben ons verhaal verteld en hun hebben uitgelegd dat wij eventueel aangifte kunnen doen bij het AMK ivm verwaarlozing van de kinderen etc. Mijn dochter brak in tranen uit omdat dan het ritueel van jeugdzorg en kinderbescherming om de hoek komt kijken. Je hebt hier in mijn ogen echt met een anti-sociaal en narcitisch figuur te maken en mogen de kinderen daar nooit alleen naar toe. Wordt er dan ook gekeken naar zijn verleden? Kunnen ze b.v. therapie opleggen? Hij mag de andere 2 kinderen niet zien ivm geen erkenning - ongeduldig - drugs- en criminaliteit. Wij willen het beste voor de kinderen Hij leert het nooit, hij gaat door met liegen en bedriegen en zal ook bij deze nieuwe vriendin weer kinderen nemen.
Gr musje |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: za 27 nov 2010 11:22 Onderwerp: |
|
|
Tja, als je hulp wilt dan zal die hulp ook moeten gaan kijken naar 'wat het beste is'.
Jullie moeten die hulp goed gaan voorlichten en verder ligt het eerst in hun handen. Maar ze zijn niet volslagen gek hoor, beetje vertrouwen in hebben.
Ik heb geen idee of ze therapie kunnen opleggen, misschien kan het als voorwaarde in een regeling.
Narcistische of anderszins anti-sociale lui schijnen niet erg veel baat te hebben bij een therapie trouwens.
Dus wat je ermee opschiet, ik weet het niet.
Het is geen gek idee om in de besprekingen met de instanties mee te nemen om contact tussen hem en de kinderen (voorlopig) enkel onder toezicht van de moeder of jou te laten plaatsvinden, gezien de ongecontroleerde rotzooi bij hem en jullie gevoelens van (on-)veiligheid. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|