|
Auteur |
Bericht |
L.J.M. Overvliet
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 jul 2013 15:55 Onderwerp: nalatigheid accountant |
|
|
Hallo,
Ik heb al jaren een conflict met een accountant. Mijn vriendin en ik hebben onze boekhouding/belastingaangiften van 2006 en 2007 laten doen bij een acountant/belastingadviseur in Rotterdam. Omdat we nieuwe clienten waren moesten we 70% van zijn gage vooraf betalen.
Van af die tijd houd de accountant ons aan het lijntje en vele telefoontjes en zelfs aangetekende brieven later zonder resultaat, en is nog steeds geen aangifte gedaan. We hebben intussen voorlopige aanslagen/aanmaningen van de belastingdienst gehad. De belastingdienst kan ons niet helpen. Als ik de accountant aan de telefoon te spreken krijg, heeft hij allerlei excuses en smoesjes en zegt dat alles alsnog in orde komt.
Graag ontvang ik reacties / suggesties wat te doen in dit geval.
Mvg, Bert |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 01 aug 2013 12:03 Onderwerp: Re: nalatigheid accountant |
|
|
2006 en 2007?? Dan ben ik wel erg benieuwd naar de tijdlijn, zowel met de fiscus (wanneer zijn welke aanslagen opgelegd en wat is daartegen ondernomen, met name ook in verband met de aan beide zijden bestaande fatale termijnen) als met de adviseur (wanneer ingeschakeld en wat is er wanneer gebeurd en welke afspraken zijn daarover gemaakt).
Als de adviseur bij een beroepsvereniging is aangesloten (bij een daadwerkelijke accountant zal dat in ieder geval de NBA zijn, maar wellicht ook nog een fiscale), kun je daar terecht.
Bij gebrek aan vertrouwen kun je beter een andere adviseur zoeken. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
L.J.M. Overvliet
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 13:28 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ga navraag doen bij NBA.
Mvg, Bert |
|
|
|
 |
|