Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010 20:02 Onderwerp: na relatiebreuk, weer thuis wonen |
|
|
Mijn meerderjarige dochter komt na een relatiebreuk weer bij mij inwonen. Na de breuk heeft zij een jaar elders gewoont, sta-caravan en eindelijk een huurwoning. Hier heeft zij helaas maar 2 maanden in gewoond. Omdat zij nog voor de helft een koopwoning bezit, waar zij nog de helft aan hypotheek moet betalen, kan zij, gezien haar inkomen, niet meer de huurwoning betalen. De koopwoning staat al een jaar te koop. Vraagprijs is al enorm gezakt.
Ikzelf ben een alleenstaande ouder met een dochter van 14 jaar oud, woonachtig in een huurwoning. De huurtoeslag zal ik stopzetten, zodra mijn oudste dochter hier komt intrekken.
De kinderalimentatie voor mijn jongste dochter moet nog worden bepaald door de rechter. In mei a.s. moeten ex en ik verschijnen voor de rechter.
Ik heb een ww-uitkering van ca. 1000,00 euro. Dat betekent op dit moment dat ik geen draagkracht heb om mee te betalen aan de kinderalimentatie.
Mijn vraag nu is: ik wil mijn dochter maar 150,00 kostgeld vragen, omdat zijzelf enorm veel kosten heeft en maandelijks nu een bedrag opzij moet zetten, voor het geval dat het huis onder de vraagprijs verkocht moet worden. Wordt dat nu meegerekend bij mijn inkomen, zodat mijn draagkracht hoger wordt?
Ik ben druk aan het solliciteren, maar gezien mijn leeftijd, blijft het enorm moeilijk aan een baan te komen. Voor jongeren al moeilijk, maar voor ouderen nog moeilijker.
De alimentatiebereking gaat alleen over kinderalimentatie. Ik heb geen recht op partneralimentatie. |
|