Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 1:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

na leven convenant
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maria06

Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 12:17    Onderwerp: na leven convenant Reageer met quote Naar onder Naar boven

De situatie wordt steeds gecomliceerder. WIe kan mij helpen?

In okt jl hielp ik mijn man bij het aangaan van een hypotheek. Hij woont inmiddels anderhalf jaar met een ander samen. In ruil daarvoor schreven we samen een convenant. Hij wilde de boedelverdeling destijds niet meteen regelen maar wel is een art opgenomen om het huis waar ik nu met de kinderen woon op mijn naam te schrijven zodra de scheiding zou zijn geregistreerd. De boedelverdeling zouden we dan laten regelen door een gez advocaat (staat in het convenant).
Dus toen de scheiding was geregistreerd (met hulp van een gez advocaat) heb ik hem gevraagd om het huis aan mij over te dragen. De bank is inmiddels ook bereid om de lening volledig op mijn naam te zetten. Ik werk inmiddels een uur reizen hiervan daan en daarom wil ik graag verhuizen.
Mijn man is nu terug gegaan naar zijn adovocaat gegaan en heeft hem eenzijdig de opdracht gegeven om een convenant voor de boedelverdeling te maken.

Ik kan nu geen kant uit. Ik kan het huis niet te koop zetten terwijl ik in principe al een koper heb. Mijn man heeft in het convenant laten opnemen dat voor de waarde van onze gem goederen als peildatum april 2006 zal worden gehanteerd. Dus ook voor het huis. Ik heb hem verteld dat ik wil verkopen en dat dat ons makkelijker maakt om de waarde terug te rekenen naar 2006. Hij wil echter nergens aan meewerken, zelfs niet aan het opheffen van een gemeenschappelijke rekening.

Volgens mij moet ik nu weer een advocaat gaan zoeken in NL die zowel voor mij kan opkomen voor het naleven van het convenant als de afwikkeling van de boedelscheiding. Bij dat laatste speelt ook nog een erfenis van mijn vader waar mijn man voor het gemak overheen stapt in zijn voorstel. Ik voel me behoorlijk belazerd door mijn nu exman en nu gaat alles ook nog eens meer geld kosten terwijl de hele boedelscheiding echt niet veel zal gaan opleveren. Het lijkt allemaal zo zinloos.

Wie weet er een goede betaalbare advocaat voor mij? En wie kan mij adviseren wat te doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2008 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

in welke regio zoek je een advocaat?
maria06

BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 9:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
in welke regio zoek je een advocaat?

Maakt niet uit. Ik woon in het buitenland.
sietske1980

BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2008 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dan is het misschien handig in de regio waar je ex man woont te zoeken. scheelt je wellicht de kosten van een procureur. ik weet mensen in NH.
maria06

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 7:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij woont in Zuid Holland. Maar als ik een zaak aanhangig maak, is het dan niet aan hem om een procureur te hebben?
sietske1980

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

volgens mij moet je hem dagvaarden bij de rechtbank bij hem in de buurt. wie eist die reist, heb ik geleerd. maar dat kun je altijd navragen. bel anders het juridisch loket (0900-8020), www.hetjl.nl, die kunnen je namen geven van advocaten. Ik ken mensen in 020, 072 en 023 gebied.
maria06

BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 5:53    Onderwerp: help Reageer met quote Naar onder Naar boven

het juridisch loket heeft me niet verder kunnen helpen. wie o wie helpt mij verder!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds