|
Auteur |
Bericht |
maria06
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 18 mei 2008 12:17 Onderwerp: na leven convenant |
|
|
De situatie wordt steeds gecomliceerder. WIe kan mij helpen?
In okt jl hielp ik mijn man bij het aangaan van een hypotheek. Hij woont inmiddels anderhalf jaar met een ander samen. In ruil daarvoor schreven we samen een convenant. Hij wilde de boedelverdeling destijds niet meteen regelen maar wel is een art opgenomen om het huis waar ik nu met de kinderen woon op mijn naam te schrijven zodra de scheiding zou zijn geregistreerd. De boedelverdeling zouden we dan laten regelen door een gez advocaat (staat in het convenant).
Dus toen de scheiding was geregistreerd (met hulp van een gez advocaat) heb ik hem gevraagd om het huis aan mij over te dragen. De bank is inmiddels ook bereid om de lening volledig op mijn naam te zetten. Ik werk inmiddels een uur reizen hiervan daan en daarom wil ik graag verhuizen.
Mijn man is nu terug gegaan naar zijn adovocaat gegaan en heeft hem eenzijdig de opdracht gegeven om een convenant voor de boedelverdeling te maken.
Ik kan nu geen kant uit. Ik kan het huis niet te koop zetten terwijl ik in principe al een koper heb. Mijn man heeft in het convenant laten opnemen dat voor de waarde van onze gem goederen als peildatum april 2006 zal worden gehanteerd. Dus ook voor het huis. Ik heb hem verteld dat ik wil verkopen en dat dat ons makkelijker maakt om de waarde terug te rekenen naar 2006. Hij wil echter nergens aan meewerken, zelfs niet aan het opheffen van een gemeenschappelijke rekening.
Volgens mij moet ik nu weer een advocaat gaan zoeken in NL die zowel voor mij kan opkomen voor het naleven van het convenant als de afwikkeling van de boedelscheiding. Bij dat laatste speelt ook nog een erfenis van mijn vader waar mijn man voor het gemak overheen stapt in zijn voorstel. Ik voel me behoorlijk belazerd door mijn nu exman en nu gaat alles ook nog eens meer geld kosten terwijl de hele boedelscheiding echt niet veel zal gaan opleveren. Het lijkt allemaal zo zinloos.
Wie weet er een goede betaalbare advocaat voor mij? En wie kan mij adviseren wat te doen? |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 18 mei 2008 20:57 Onderwerp: |
|
|
in welke regio zoek je een advocaat? |
|
|
|
 |
maria06
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 9:20 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | in welke regio zoek je een advocaat? |
Maakt niet uit. Ik woon in het buitenland. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 19 mei 2008 22:12 Onderwerp: |
|
|
dan is het misschien handig in de regio waar je ex man woont te zoeken. scheelt je wellicht de kosten van een procureur. ik weet mensen in NH. |
|
|
|
 |
maria06
|
Geplaatst: do 22 mei 2008 7:54 Onderwerp: |
|
|
Hij woont in Zuid Holland. Maar als ik een zaak aanhangig maak, is het dan niet aan hem om een procureur te hebben? |
|
|
|
 |
sietske1980
|
Geplaatst: vr 23 mei 2008 18:59 Onderwerp: |
|
|
volgens mij moet je hem dagvaarden bij de rechtbank bij hem in de buurt. wie eist die reist, heb ik geleerd. maar dat kun je altijd navragen. bel anders het juridisch loket (0900-8020), www.hetjl.nl, die kunnen je namen geven van advocaten. Ik ken mensen in 020, 072 en 023 gebied. |
|
|
|
 |
maria06
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 5:53 Onderwerp: help |
|
|
het juridisch loket heeft me niet verder kunnen helpen. wie o wie helpt mij verder! |
|
|
|
 |
|