|
Auteur |
Bericht |
japie krekel
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 21 dec 2010 21:41 Onderwerp: mogelijkheden tot vernietiging van overeenkomst? |
|
|
ki..
Laatst aangepast door japie krekel op za 22 jan 2011 1:01, in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 21 dec 2010 22:05 Onderwerp: |
|
|
Ik kan uit je casus niet opmaken dat de manager uitdrukkelijk heeft gezegd dat de koper van de auto geen rugklachten zal krijgen omdat de auto zo laag is. Ik kan niet eens uit je casus opmaken dat de manager dit wist. Als de koper hierover met geen woord gerept heeft zal hij het ook niet hebben behoren te weten. De koper had zelf een onderzoeksplicht. Met deze informatie zal een beroep op dwaling falen. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
japie krekel
|
Geplaatst: vr 24 dec 2010 20:25 Onderwerp: |
|
|
De koper heeft inderdaad niet specifiek geinformeerd m.b.t. de eventuele rugklacht die hij mogelijk zou krijgen. Ik had geen rekening gehouden met de onderzoeksplicht die koper heeft.
Daarnaast vind ik het sowieso een vreemde vraagstelling aangezien hij zijn Audi reeds heeft verkocht aan de Volvo-dealer voor €70.000.
Op basis van deze gegevens heeft hij de Audi niet eens meer in zijn eigen bezit en kan hij de overeenkomst niet meer vernietigen. Dit omdat hij de auto niet meer kan leveren tov Audi.
Of zie ik het verkeerd? : / |
|
|
|
 |
Wilco3
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 24 dec 2010 23:58 Onderwerp: |
|
|
Art. 7:17 lid 2 BW ?
Quote: | Art. 7:17 lid 2 BW:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien. |
Zie uitspraak in de zaak over een BMW 6-serie Coupé 630i :
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&collection=rnl&querypage=../zoeken/zoeken.asp&searchtype=ljn&ljn=BN1725 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 26 dec 2010 16:31 Onderwerp: |
|
|
japie krekel schreef: | Op basis van deze gegevens heeft hij de Audi niet eens meer in zijn eigen bezit en kan hij de overeenkomst niet meer vernietigen. Dit omdat hij de auto niet meer kan leveren tov Audi.
Of zie ik het verkeerd? : / |
Dat zie je verkeerd. Zie de wet voor de voorwaarden waaronder een overeenkomst kan worden vernietigd. Dat je de verbintenis tot ongedaanmaking kunt nakomen is geen voorwaarde. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
japie krekel
|
Geplaatst: wo 29 dec 2010 21:50 Onderwerp: |
|
|
Dank voor jullie reacties. Het vonnis dat Wilco heeft bijgezonden heeft in feite volledig betrekking op de casus. |
|
|
|
 |
Wilco3
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 29 dec 2010 23:20 Onderwerp: |
|
|
japie krekel schreef: | Dank voor jullie reacties. Het vonnis dat Wilco heeft bijgezonden heeft in feite volledig betrekking op de casus. |
Goed om te horen en graag gedaan! |
|
|
|
 |
|