|
Auteur |
Bericht |
rooie60
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 19:40 Onderwerp: minder salaris |
|
|
Is het echt zo dat je na 1 jaar ziekte (vandaag bij mij precies n jaar geleden dat ik de zw in ging) nog 85% loon krijg ook al werk je alweer op thearapeutische basis? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 19:49 Onderwerp: |
|
|
Als je op therapeutische basis werkt, zit je dan niet toch nog volledig in de ziektewet?
Bij mijn weten wel.
Ik ontleen dit aan een akkefietje met een ex-collega van mij, die na een langdurige ziekte meende dat ze op eigen houtje wel op therapeutische basis weer aan de slag kon gaan. Ze had ergens opgevangen dat dit kon.
HR was hier allerminst over te spreken toen ze dit na een paar dagen ter oren kwam, want dit moet besproken en goedgekeurd worden door de ZW-arts.
Zij werd dus gewoon weer volledig beter gemeld.
Daaruit concludeer ik dat jij met medeweten van de ZW-arts op therapeutische basis mag werken maar wel in de ZW moet blijven. Dit waarschijnlijk om terugval makkelijker op te vangen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 20:01 Onderwerp: |
|
|
Als u op arbeidstherapeutische basis werkt, bent u nog niet beter.
De werkgever moet uw loon doorbetalen. Dat is hij de eerste 2 jaar van uw ziekte verplicht. Meestal krijgt u het eerste jaar 100% en het tweede jaar 70% doorbetaald.
Met 85% voldoet uw werkgever dus aan de regels.
Hoeveel u precies krijgt, staat in uw cao. Heeft u geen cao? Vraag dan aan uw werkgever wat de regels zijn. U krijgt in het eerste jaar nooit minder dan het minimumloon.
(bron UWV) |
|
|
|
 |
rooie60
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 apr 2011 9:27 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel,dan weet ik tenminste dat het klopt,ik werk met medeweten van de zw arts op therapeutische basis ja klopt.
En 2 dagen in de week 2 uur smiddags (heb lymfoedeemarm)ik til en tel dus erg makkelijk is het niet,maar komt goed.
krijg ik wel reisgeld of ook niet?werk nu net 3 weken dus heb nog geen salarisstrook. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 08 apr 2011 9:30 Onderwerp: |
|
|
Doorgaans mag je niet langer dan 4 weken op arbeidstherapeutische basis werken. Dit om misbruik van dit instrument te voorkomen.
Kijk de Werkwijzer Arbeidstherapie van STECR er eens op.
www.stecr.nl |
|
|
|
 |
|