|
Auteur |
Bericht |
wilma 1985
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 27 apr 2007 14:39 Onderwerp: makelaar courtage |
|
|
Ik ben opzoek naar jurisprudentie dat een soort gelijk geval is als hieronder beschreven.
In dit geval gaat hem namelijk om een makelaar die zegt dat hij wel courtage of een dergelijke vergoeding moet ontvangen. De tegenpartij stelt dat dit niet het geval is omdat er niet een opdracht gegeven was om het een en ander uit te zoeken. Er staat ook niets op papier wat volgens de NVM voorwaarden wel zou moeten.
Heeft iemand misschien een idee of schiet hem of haar een arrest te binnen dat hierop aansluit dan hoop ik dat graag te horen.
p.s. graag geen antwoorden van waar ik moet zoeken want ik heb de databasen die er zijn al zo'n beetje afgezocht zonder succes.
Met vriendelijke groet,
Wilma |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 27 apr 2007 21:06 Onderwerp: Re: makelaar courtage |
|
|
wilma 1985 schreef: | Heeft iemand misschien een idee of schiet hem of haar een arrest te binnen dat hierop aansluit dan hoop ik dat graag te horen. |
Haviltex?
Je vertelt maar weinig over wat er precies aan de hand is. Is de tegenpartij de naar een huis zoekende cliënt van de makelaar? Heeft die cliënt buiten de makelaar om een huis gevonden en gekocht? Wat is er (niet op papier maar bewijsbaar) afgesproken tussen makelaar en cliënt? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|