|
Auteur |
Bericht |
joeylinda
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 18:16 Onderwerp: loonstop bij ziekte?? |
|
|
Mijn man is sinds 3 weken niet meer aan het werk. Hij is op zijn werk bedreigd door collega's en de bedrijfsarts heeft hem naar huis gestuurd omdat het een onwerkbare situatie was. Na 2 weken zou er opnieuw contact zijn met de bedrijfsarts. Intussen had hij een afspraak met de directeur. Die kwam alleen maar aan met een beëindiging van het contract (vast contract) met eventueel een aantal maanden mee. Dit wil mijn man natuurlijk niet.
De directeur wil hem niet meer op zijn oude werkplek hebben, maar heeft ook geen andere optie. Na 2 weken heeft hij meerdere keren de bedrijfsarts gebeld maar was druk bezet. Uiteindelijk maar weer bij eigen huisarts geweest en gebeld met bedrijfsarts. Er stond een afspraak voor hem klaar voor 16 juni. 2 dagen later krijgen we een brief dat hij zich niet aan het verzuimregelement houdt en niet wil meewerken aan een reintegratie (hebben zij het niet over gehad in het laatste gesprek) en dat het loon vanaf 1 juni niet wordt betaald!! Ze willen dat hij nu contact opneemt met de directeur voor een re-integratie traject en herplaatsing. terwijl hij nog ziek is...dit alles is dus nu gebeurt in 3 weken tijd. Hierin is hij dus bij de bedrijfsarts geweest, bij het bedrijf zelf en bij de huisarts.
zij mogen toch niet zomaar loon stopzetten??
Hij wil niet met de directeur zelf om tafel omdat hij hem alleen eruit wil werken en niet oprecht is. een mediator vegen ze ook van tafel.
mogen zij dit zomaar allemaal doen?? terwijl de ziekmelding de schuld is van het bedrijf? zij doen tenslotte niets aan de veiligheid van mijn man en de stress die daarom heen ontstaat...
ik heb mijn rechtsbijstand maar gebeld...
iemand enig idee wat te doen?? |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 13:06 Onderwerp: |
|
|
Deskundigen oordeel (DO) aanvragen (zsm, doch binnen twee maanden) bij het UWV en bij werkgever melden dat er een DO is aangevraagd. Werkgever mag dan pas de loonopschorting toepassen als zij in het gelijk is gesteld met betrekking tot arbeidsgeschiktheid of re-integratieverplichting door het UWV rapport.
Groeten. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 21 jun 2011 11:39 Onderwerp: |
|
|
Enig succes geboekt? |