Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
gertjanvdberg
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 16:27 Onderwerp: loonheffing |
|
|
Geachte allemaal,
Ik heb tijdens bevrijdingsfestival in Wageningen gewerkt, en was daar werkzaam als uitzendkracht van Tempo-Team.
Nu kregen we minimumloon uitbetaald (ben 18jaar) + 1,50 euro erbovenop.
Nu heb ik mijn vergoeding gekregen voor die dag:
68,09 euro voor 16,5 uur werken.
Verder gaven ze aan dat ik een uurloon heb van 6,31 euro. Nu had ik het uitgerekend en kwam ik veel hoger uit qua vergoeding: 104,11euro. Nu kwamen zij met de rede dat ik geen loonheffingskorting wilde toepassen (33,6%). Vandaar die 68,09 euro.
Mag dit? Mogen ze gewoon die loonheffing inhouden?
Verder kwam ik dit nog in hun CAO tegen:
Artikel 28 Kostenvergoeding
De uitzendkracht heeft recht op dezelfde kostenvergoeding(en) als de werknemer in dienst van de
opdrachtgever, werkzaam in een gelijke of gelijkwaardige functie als de uitzendkracht, indien en voor
zover de uitzendonderneming deze vrij van loonheffing en premies kan uitbetalen. Het gaat hierbij
om reiskosten, pensionkosten en andere kosten die noodzakelijk zijn vanwege de uitoefening van de functie
We hebben ook geen reiskosten vergoeding gekregen. Maar als de werknemer in dienst dit dus normaal gesproken wel krijgt, dan heb ik hier toch gewoon recht op?
Ik hoop op een antwoord!
Met vriendelijke groeten,
Gertjan |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 17:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Verder gaven ze aan dat ik een uurloon heb van 6,31 euro. Nu had ik het uitgerekend en kwam ik veel hoger uit qua vergoeding: 104,11euro. Nu kwamen zij met de rede dat ik geen loonheffingskorting wilde toepassen (33,6%). Vandaar die 68,09 euro.
Mag dit? Mogen ze gewoon die loonheffing inhouden? |
Als je geen loonheffingskorting wil toepassen, houden zij dus gewoon de loonheffing in zónder de korting, dat heb je dan namelijk zélf aangegeven.
Je kunt achteraf de eventueel te veel ingehouden loonbelasting terugvragen bij de belastingdienst. |
|
|
|
 |
gertjanvdberg
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 18:00 Onderwerp: |
|
|
nu zag ik ook dit staan in de CAO:
Artikel 26 Overwerktoeslag
1. Het feitelijk loon wordt - afhankelijk van het feit of sprake is van overwerk - met een overwerktoeslag vermenigvuldigd. Van overwerk is sprake indien werkzaamheden worden verricht boven
de in de desbetreffende sector gebruikelijke arbeidsduur per dag, respectievelijk per week, of bij
regeling of rooster vastgesteld aantal uren. Overwerk aansluitend op de normale werktijd en niet
langer durende dan een halfuur wordt niet als zodanig aangemerkt.
De toeslagfactor zal minimaal 1,25 bedragen.
De toeslagfactor zal maximaal 1,50 bedrage
Artikel 8: Arbeidsomvang, werktijden, scholing
1. De werktijden, de arbeidsduur en de rusttijden van de medewerker zijn gelijk
aan de bij de opdrachtgever terzake gebruikelijke tijden en uren, tenzij anders is
overeengekomen. De opdrachtgever staat er voor in dat de arbeidsduur en de
rust- en werktijden van de medewerker voldoen aan de wettelijke vereisten.
De opdrachtgever ziet er op toe dat de medewerker de rechtens toegestane
werktijden niet overschrijdt
Nu heb ik 13 uur gewerkt, en hebben ze in het artikel over voor de in 'de desbetreffende sector gebruikelijke arbeidsduur per dag'. Nu heb ik er als kassamedewerker gewerkt en kan ik niet precies vinden wat gebruikelijk is hiervoor en of ik hoor nog wat uit kan halen. |
|
|
|
 |
gertjanvdberg
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 18:01 Onderwerp: |
|
|
nu zag ik ook dit staan in de CAO:
Artikel 26 Overwerktoeslag
1. Het feitelijk loon wordt - afhankelijk van het feit of sprake is van overwerk - met een overwerktoeslag vermenigvuldigd. Van overwerk is sprake indien werkzaamheden worden verricht boven
de in de desbetreffende sector gebruikelijke arbeidsduur per dag, respectievelijk per week, of bij
regeling of rooster vastgesteld aantal uren. Overwerk aansluitend op de normale werktijd en niet
langer durende dan een halfuur wordt niet als zodanig aangemerkt.
De toeslagfactor zal minimaal 1,25 bedragen.
De toeslagfactor zal maximaal 1,50 bedrage
Artikel 8: Arbeidsomvang, werktijden, scholing
1. De werktijden, de arbeidsduur en de rusttijden van de medewerker zijn gelijk
aan de bij de opdrachtgever terzake gebruikelijke tijden en uren, tenzij anders is
overeengekomen. De opdrachtgever staat er voor in dat de arbeidsduur en de
rust- en werktijden van de medewerker voldoen aan de wettelijke vereisten.
De opdrachtgever ziet er op toe dat de medewerker de rechtens toegestane
werktijden niet overschrijdt
Nu heb ik 13 uur gewerkt, en hebben ze in het artikel over voor de in 'de desbetreffende sector gebruikelijke arbeidsduur per dag'. Nu heb ik er als kassamedewerker gewerkt en kan ik niet precies vinden wat gebruikelijk is hiervoor en of ik hoor nog wat uit kan halen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 24 mei 2011 10:30 Onderwerp: |
|
|
De ingehouden loonheffing is de door jou verschuldigde belasting. Indien jij dit jaar niet te veel verdient, kun je dat geld begin volgend jaar gewoon terugvragen van de belastingdienst. Daarvoor gebruik je je jaaropgaaf die je van tempo team gaat krijgen.
In beginsle is er sprake van overwerk als je meer dan 8 uur aan een stuk hebt gewerkt. Dit kan echter anders zijn indien je hebt afgesproken om zo lang aan een stuk te werken. Bijvoorbeeld een koopavond aanlsuitend op een normale werkdag.
Bij jou lijkt er echter spraek van extra bijzondere situatie. Jij hebt -naar ik begrijp- slechts één dag gewerkt. Er is geen sprake van een rooster. Het ging om een enkele klus. Het lijkt mij niet onlogisch dat er van begin af aan is aangegeven dat het zou gaan om meer dan 8 uur aan een stuk. Ik zie dan niet zo snel op basis waarvan jij recht hebt op een toeslag. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|