|
Auteur |
Bericht |
Ajnat
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 jun 2011 10:14 Onderwerp: loonbeslag |
|
|
een werknemer heeft een loonbeslag. Afijn, die wordt in gang gezet. Echter komt er een tweede loonbeslag binnen. Welke gegevens mag ik dan wel en niet doorgeven? De medewerker meld mij dat ik alleen door mag geven dat er al een loonbeslag ligt, wegens artikel 10 tot en met 13 van de grondwet.
mag ik dus niet doorgeven bij wie er beslag ligt en eventuele gegevens omdat het de persoonlijke levenssfeer betreft?
Op het loonbeslag echter staat echter dat ik verplicht ben om de informatie wel te verstrekken overeenkomstig art475 lid 2 van het wetboek van burgelijke rechtvordering.
volgens mij is dit een conlicterende situatie.
vervolgens wordt mij gemeld dat ons bedrijf inzake het aanleveren van deze gegevens aangeklaagd kan worden?
zie de antwoorden natuurlijk heel graag tegemoet. |
|
|
|
 |
kampeerder
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jun 2011 15:33 Onderwerp: |
|
|
U bent als werkgever verplicht de gegevens aan de tweede beslaglegger te verstrekken.
Dat wil zeggen dat er al een beslag ligt op het loon en door wie dit beslag gelegd is. Tevens kunt u melden dat er dan ook geen ruimte meer is om aan het beslag van de tweede beslaglegger te voldoen.
Overigens als de tweede beslaglegger de beslagvrije voet lager heeft gesteld dan de eerste is er wel ruimte. Het verschil in de beslagvrije voeten.
Het geeft de tweede beslaglegger de keus of die 'in de wacht' wil gaan staan of dat hij zich bij de eerste beslaglegger meldt voor een zogenaamde verdeling.
De tweede beslaglegger heeft het recht om, indien u de gevraagde gegevens niet verstrekt, het bedrag van het beslag bij u te komen 'halen'.
Dat de werknemer hier een andere kijk op heeft is in deze niet van belang.
U dient het rechterlijk vonnis en de daarmee samenhangende wettelijke bepalingen uit te voeren. |
|
|
|
 |
|