|
Auteur |
Bericht |
jorgen_fabian
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 21:10 Onderwerp: ligt bewijslast bij koper of verkoper? |
|
|
Ik ben met voor mijn studie bezig met een casus. Hierin heeft een verkoper van een groot bedrijf, bij het beantwoorden van een vraag van mijn cliënt, een verkeerde mededeling gedaan over het product(een dvd-speler) dat mijn cliënt wilde kopen. Als de verkoper de juiste mededeling had gegeven dan had mijn cliënt het product zeer zeker niet gekocht.
Na een maand komt mijn cliënt erachter dat de dvd-speler niet doet wat hij volgens de medewerker kan doen. Nu zegt het Bedrijf dit: "Wij willen u verzoeken bewijs te leveren voor het feit dat onze medewerker inderdaad aan uw cliënt heeft vertelt dat hij heeft gezegd dat het homecinema systeem geschikt is voor alle dvd’s en cd’s. Meneer beweert dat onze medewerker dit gezegd heeft en nu willen wij dus dat hiervoor bewijs geleverd wordt. Immers kan iedereen van onze medewerkers zeggen dat zij toezeggingen hebben gedaan, waarvan later niks waar blijkt te zijn. "
kan dit? ligt de bewijslast hier bij de consument of ligt het bij de verkoper? Ik heb het proberen op te zoeken maar ik kan het nergens vinden... |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
|
|
|
 |
Bahram123
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 23:12 Onderwerp: Re: ligt bewijslast bij koper of verkoper? |
|
|
jorgen_fabian schreef: | Ik ben met voor mijn studie bezig met een casus. Hierin heeft een verkoper van een groot bedrijf, bij het beantwoorden van een vraag van mijn cliënt, een verkeerde mededeling gedaan over het product(een dvd-speler) dat mijn cliënt wilde kopen. Als de verkoper de juiste mededeling had gegeven dan had mijn cliënt het product zeer zeker niet gekocht.
Na een maand komt mijn cliënt erachter dat de dvd-speler niet doet wat hij volgens de medewerker kan doen. Nu zegt het Bedrijf dit: "Wij willen u verzoeken bewijs te leveren voor het feit dat onze medewerker inderdaad aan uw cliënt heeft vertelt dat hij heeft gezegd dat het homecinema systeem geschikt is voor alle dvd’s en cd’s. Meneer beweert dat onze medewerker dit gezegd heeft en nu willen wij dus dat hiervoor bewijs geleverd wordt. Immers kan iedereen van onze medewerkers zeggen dat zij toezeggingen hebben gedaan, waarvan later niks waar blijkt te zijn. "
kan dit? ligt de bewijslast hier bij de consument of ligt het bij de verkoper? Ik heb het proberen op te zoeken maar ik kan het nergens vinden... |
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hier studieopdrachten/vragen gaat behandelen.
Maar om jou toch te helpen, voor bewijslast geldt altijd:
Degene die stelt, die moet bewijzen! dus de bewijslast ligt nu bij de koper want hij stelt. |
|
|
|
 |
|