|
Auteur |
Bericht |
smulders
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2006 23:17 Onderwerp: ligplaatsvergunning |
|
|
hallo,
is er iemand die mij kan vertellen wat een :NB;tje inhoudt op een ligplaatsvergunning?
wij wonen op een woonboot ,met ligplaatsvergunning, met onderaan de vergunning een :NB:persoonsgebonden vergunning!
door een medewerker van de gemeente is ons verteld dat dit NB,tje juridisch niet veel voorsteld,maar wij twijfelen hieraan,vandaar dat wij graag uitleg willen.
mvg, richard |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 1:07 Onderwerp: |
|
|
Het gebruik van ligplaatsen is meestal gebaseerd op een persoonsgebonden vergunning die vervalt bij verkoop van de woonboot en vervolgens wederom door de nieuwe eigenaar dient te worden aangevraagd. U mag uw vergunning dus niet overdragen aan iemand anders. |
|
|
|
 |
smulders
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 15:40 Onderwerp: vergunning |
|
|
hallo,
bedankt ,maar tot zover was dat al duidelijk,gaat er om waar dat NB. voorstaat.
als je persoons gebonden juridisch uitdiept,en de vergunninghouder iets overkomt, wat kan er dan gebeuren met eventuele inwoners?(man/vrouw/kinderen)
mvg,
richard |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 16:07 Onderwerp: |
|
|
N.B. Nota Bene [Latijn] let wel |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 16:19 Onderwerp: |
|
|
NB: Nota Bene.
Niet alles in het leven is juridisch.
Quote: | als je persoons gebonden juridisch uitdiept,en de vergunninghouder iets overkomt, wat kan er dan gebeuren met eventuele inwoners?(man/vrouw/kinderen) |
Overdracht onder algemene titel (erflating) zal er niet onder vallen. Dat lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling van die korte zin. De gemeente wil alleen greep houden op de zaak, zorgen dat de ligvergunning niet wordt verkocht.
Een gemeente die zich toch op het standpunt zal stellen dat de ligvergunning persoonsgebonden is aan de aanvrager, en niet geldt voor de medebewoners, kan maar beter zo snel mogelijk een nieuwe ligvergunning aan de nabestaanden verstrekken. Geen enkele gemeente wil een bericht "gemeente wil weduwe en kinderen weg hebben uit woonboot" in de plaatselijke krant. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
smulders
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 16:25 Onderwerp: vergunning |
|
|
hallo,
bedankt voor de uitleg!!!
we gaan volgende week naar de wethouder om to proberen dit NB:tje eraf te krijgen, maar dat zal wel moeilijk worden .
mvg,
richard |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 17:36 Onderwerp: |
|
|
Die NB boeit niet, je kan net zo goed vragen alle letters 'r' eruit te halen. NB betekent gewoon 'let op' en is bedoeld om de lezer ergens op attent te maken. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 18:14 Onderwerp: |
|
|
Quote: | we gaan volgende week naar de wethouder om to proberen dit NB:tje eraf te krijgen, maar dat zal wel moeilijk worden . |
Als je bedoelt er de hele regel dat de vergunning persoonsgebonden is afhalen, dan kun je dat waarschijnlijk vergeten. Dan verliest de gemeente elke greep op wat er aan de kade komt te liggen.
Een verduidelijking dat dit de vergunning wel als onderdeel van een erflating over kan gaan, of een uitbreiding dat deze vergunning ook telt voor de gezinsleden lijkt meer op zijn plaats. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
smulders
|
Geplaatst: wo 01 feb 2006 19:10 Onderwerp: vergunning |
|
|
oke bedankt !
misschien kunnen ze het regeltje persoonsgebonden anders formuleren,omdat wij door dit regeltje geen financiering voor een nieuwe woonark kunnen krijgen,we wachten af
mvg,
ichard |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 1:04 Onderwerp: |
|
|
Woonarkgebonden. |
|
|
|
 |
Bram
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 47
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 14:22 Onderwerp: |
|
|
woonarkgebonden lijkt mij nou niet hetzelfde als persoonsgebonden.....daarnaast als de verordening voor de vergunning aangeeft dat deze persoonsgebonden dient te zijn ben ik bang dat ook de wethouder er weinig aan kan veranderen....correct me if i'm wrong. _________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!"
"Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign."
J.S. Mill |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 15:40 Onderwerp: |
|
|
Woonarkgebonden is inderdaad niet hetzelfde als persoonsgebonden. Bij die laatste variant kan een woonboot immers worden verkocht, op dezelfde plaats blijven liggen en toch kan de nieuwe eigenaar er pas legaal wonen als hij een nieuwe (persoonsgebonden) ligplaatsvergunning heeft aangevraagd en ontvangen.
De meeste gemeenten hanteren overigens 'persoonsgebonden' vergunningen, en als dat inderdaad in de verordening staat, geef ik de vraagsteller ook weinig kans op een wijziging.
'k Vraag me trouwens wel af waarom de bank (of andere financierder) moeilijk doet over dat 'persoonsgebonden'. Zijn ze bang dat de vergunning niet wordt afgegeven oid? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
|
Geplaatst: do 02 feb 2006 16:06 Onderwerp: |
|
|
Quote: | 'k Vraag me trouwens wel af waarom de bank (of andere financierder) moeilijk doet over dat 'persoonsgebonden'. Zijn ze bang dat de vergunning niet wordt afgegeven oid? |
Ik kan mij voorstellen dat een persoonsgebonden ligplaatsvergunning ten opzichte van een vrije ligplaatsvergunning, de woonark minder makkelijk in de markt legt. In geval de bank een beroep wil doen op een hypotheek, is de woonark minder makkelijk te verkopen, omdat er niet direct nieuwe bewoners in kunnen.
Het lijkt me echter dat als alleen persoonsgebonden ligplaatsvergunningen worden afgegeven, de bank hier toch een oplossing voor moet kunnen vinden. Hoe is dat eerst geregeld? En hoe hebben de buren dat geregeld? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
smulders
|
Geplaatst: vr 03 feb 2006 13:32 Onderwerp: re ligplaats vergunning |
|
|
hallo,wij hebben de woonboot in 1984 gekocht met toen nog overdraagbare vergunning,in 1987 is hier een zg.uitsterfbeleid gekomen,maar die is eigenlijk nooit gehandhaafd,want in de jaren 90 zijn er hier nog vergunningen overgedragen(5woonboten liggen hier)en in 1995 is dat persoonsgebonden er op gekomen,stom van ons om hier toen niet bezwaar tegen aan te tekenen!
verder zijn hier in de gemeente de ligplaatsvergunningen voor woonboten overdraagbaar.
financiering is alleen mogelijk met overdraagbare vergunning(bepaalde/onbepaalde tijd),dit kwam pas aan de orde toen wij dus wilden vervangen voor nieuw,vandaar dat wij hopen op een overdraagbare vergunning voor onbepaalde tijd.
rare is echter, dat er afgelopen jaar alsnog een nieuwe vergunning is afgegeven ,in het zg.uitsterfbeleid,voor een nieuwkomer,met de verklaring:dat dit mogelijk is omdat dit privaat water is.
niemand heeft hier bezwaar tegen kunnen maken ,omdat dit nooit in een huis aan huis oid is aangekondigd,dus "stilïs gebeurd.
mede hierdoor steekt het ons,omdat wij eigenlijk niets kunnen nu en geen rechtszekerheid hebben?
graag reactie ???
mvg,
richard |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
|
Geplaatst: vr 03 feb 2006 14:10 Onderwerp: |
|
|
Als je aan kan tonen dat in vergelijkbare gevallen (de buren aan hetzelfde water) wel een vergunning zonder het persoonsgebonden beding is verstrekt, kan dat een beroep op het gelijkheidsbeginsel rechtvaardigen.
Een gemeente moet gelijke gevallen gelijk behandelen.
Hiervoor zul je (tijdig) bezwaar moeten maken tegen de verstrekte vergunning, met als grond van het bezwaar dat het "persoonsgebonden" daar ten onrechte in is opgenomen.
Van wanneer is de vergunning? Want een normale bezwaartermijn is 6 weken. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|