|
Auteur |
Bericht |
dockers
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 16:37 Onderwerp: levensduur en garantie |
|
|
hoi,
mijn tv heeft het zojuist begeven. hij is 3 jaar oud en had maar 1 jaar garantie. kan ik nu toch van de verkoper eisen dat die 'm weer maakt of vervangt, gezien een tv volgens mij een langere levensduur moet hebben (hij is normaal gebruikt, geen gekke dingen mee gedaan)?
bvd, dockers |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 17:12 Onderwerp: |
|
|
Je kan het altijd even vragen natuurlijk aan de winkel .
Je staat niet sterk. Maar dat een tv na 3 jaar al de geest geeft is niet normaal natuurlijk. Je kan dus proberen de schade vergoed te krijgen om die reden, maar de verkoper kan dat makkelijk tegenwerpen met de garantievoorwaarde.
Het komt wel eens voor dat winkels het wel willen laten maken. _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
dockers
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 18:49 Onderwerp: levensduur en garantie |
|
|
er zijn tientallen vergelijkbare klachten te vinden op het internet (kieskeurig.nl), waarin vaak gesteld wordt dat de te verwachte levensduur van een tv 10 jaar is!
maar hoe dwing je de verkoper nu tot gewenste actie en waarop heb je recht: kosteloze reparatie of moet je een deel meebetalen? als die vervangen moet worden, moet je dan ook een deel vergoeden omdat je nu weer een nieuwe krijgt? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 03 mei 2006 19:45 Onderwerp: |
|
|
In theorie moet je meebetalen wanneer de reparatie of vervangen voor jou meerwaarde oplevert.
En hoe je je recht haalt ? Bij de rechter. |
|
|
|
 |
|