Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

lastig verhaal, verkoop huis!
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LM

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 06 aug 2011 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou kunnen, ik begreep het zo dat er daadwerkelijk verkocht is voor 275.000, maar de werkelijke waarde hoger lag. Ivm de overdrachtsbelasting zal de verkoopprijs, binnen het toelaatbare, zo laag mogelijk zijn gehouden lijkt mij.

Het verschil tussen de verkoopwaarde een de werkelijke waarde is een schenking aan zoon, maar hoe groot dat verschil is, is onduidelijk. De getaxeerde waarde ligt volgens TS namelijk veel te hoog. Ik neem aan dat zij niet zo dom zijn geweest een grotere schenking te creëren dan feitelijk plaatsvond ivm schenkingsbelasting.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 06 aug 2011 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LM schreef:
Ik neem aan dat zij niet zo dom zijn geweest een grotere schenking te creëren dan feitelijk plaatsvond ivm schenkingsbelasting.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Heb je wel in de gaten dat (als de verkoopprijs inderdaad € 435.000 bedraagt, terwijl de werkelijke waarde € 275.000 was) TS voor € 80.000 is benadeeld ten gunste van de zoon? Dat vergoedt ruimschoots de schenkbelasting.

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: za 06 aug 2011 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
LM schreef:
Was dat dan fiscaal gezien niet erg onvoordelig voor uw ex i.v.m belasting?

Als de koopprijs daadwerkelijk € 435.000 was, is er gewoon sprake van ordinaire oplichting door de ex en zijn familie. Heel voordelig voor de ex.

Laat ik het zo zeggen,

ik heb afstand getekend van de schenking. Dus ben daarbij pas eigenaar vanaf 435.000,-. Dit is feitelijk het bedrag waarvoor ik het heb gekocht. Dus inderdaad, hij zou mij er aansprakelijk voor kunnen stellen.

Het zou een ander verhaal zijn, als ik vreemd was gegaan en hem had laten zitten met het huis. Dan was het hem goed recht om mij een loer te draaien. Hij is de gene die de relatie heeft verbroken, na nog geen 6 maanden samen te hebben gewoond. Ik was ter goede trouw.

Het zou van de zotten zijn, als hij daadwerkelijk zou kunnen winnen. Het zou nog wel eens een bijzonder lastige zaak voor mij kunnen gaan worden.

Ik ga aankomende week contact opnemen met een advocaat en het eens goed op papier zetten. Ik weet dat hij het verloren bedrag deeltelijk zou kunnen verhalen op mij. En daar zie ik die aap ook nog wel voor aan.

Maar in feite, ben ik zwaar opgelicht, omdat het huis nooit meer waard is geweest.
carien89

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: za 06 aug 2011 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LM schreef:
Zou kunnen, ik begreep het zo dat er daadwerkelijk verkocht is voor 275.000, maar de werkelijke waarde hoger lag. Ivm de overdrachtsbelasting zal de verkoopprijs, binnen het toelaatbare, zo laag mogelijk zijn gehouden lijkt mij.

Het verschil tussen de verkoopwaarde een de werkelijke waarde is een schenking aan zoon, maar hoe groot dat verschil is, is onduidelijk. De getaxeerde waarde ligt volgens TS namelijk veel te hoog. Ik neem aan dat zij niet zo dom zijn geweest een grotere schenking te creëren dan feitelijk plaatsvond ivm schenkingsbelasting.

We zijn uitgegaan van de WOZ waarde. Maar in de vrije verkoop hebben we 2 keer een bod gehad van 250.000,- En uiteindelijk iemand bereid gevonden voor 297.500,-. Het huis is zo weinig waard omdat er op nog geen 20 meter van de erfgrens een stroommast staat. En die word binnenkort vervangen.

Beste medewerk(st)er van Tennet,

Zoals u waarschijnlijk al weet, was er gister in het nieuws dat minister Verhagen 1300 huishoudens wil uitkopen die onder een hoogspanningskabel wonen.
Op internet heb ik gevonden dat dit gaat om woningen die 0,4 microtesla of meer opvangen. Het huis waar ik de vraag voor stel, is gevestigd op ***************** en staat pal onder een hoogspanningsmast van 150 kv. De woning staat nog geen 20 meter dan de mast af en de tuin grenst zelfs aan de omheining van de mast.
Toen ik ben gaan zoeken op internet, vond ik dat de woning dan tussen 0,8 tot 1,6 microtesla aan straling ontvangt en als je daar in de tuin zit loopt dit zelfs op tot 2,6 microtesla. Hieronder vind u de tabel. Deze is afkomstig van http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7256

Afstand Luchtlijntype
tot hoogspanningslijn 380 kV 150kV 70kV
0 4,4 2,6 1,6
10 4,8 1,6 0,7
25 3,1 0,8 0,3
50 1,4 0,3 0,1
60 0,7 0,2 0,1
80 0,4 0,1 0,1
100 0,3 0,1 0,0

Maar daar doet de gemeente heel geheimzinnig over. We krijgen verder geen antwoorden. Ik denk dat het huis mede hierdoor zo weinig waard is. De woz waarde is enkel gebaseerd op het aantal m2 grond van het totale perseel oppervlakte. 900m2. Alleen staat er een houtje touwtje woning op, waar nog veel aan moet gebeuren.

Ik vind het maaar lastig!!!!!
LM

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2011 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oplichting is een opzetdelict. Dat vereist dat de ouders en ex van meet af aan er op uit waren haar op te lichten. Dat is normaal gesproken niet het uitgangspunt in een relatie die neem ik aan goed begonnen is. Ik begrijp nu dat de WOZ waarde daadwerkelijk op 435.000 ligt?

Het verschil tussen de werkelijke waarde in het economisch verkeer en de WOZ waarde is opmerkelijk, maar kan zoals TS zelf nu schrijft wel te maken hebben met specifieke bijzonderheden.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2011 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

carien89 schreef:
Het zou een ander verhaal zijn, als ik vreemd was gegaan en hem had laten zitten met het huis. Dan was het hem goed recht om mij een loer te draaien. Hij is de gene die de relatie heeft verbroken, na nog geen 6 maanden samen te hebben gewoond. Ik was ter goede trouw.

Hoe de relatie is geëindigd maakt niet uit.

Quote:
Maar in feite, ben ik zwaar opgelicht, omdat het huis nooit meer waard is geweest.

Daar ben ik het mee eens. Het probleem is dat je het wel min of meer wist en dat de notaris je op de consequenties heeft gewezen. Ik kan me echter voorstellen dat de notaris hier dieper had moeten graven. Verder kan natuurlijk ook de taxateur worden aangesproken, ook al is het een publiek geheim dat die zich laten dicteren door de persoon die betaalt.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds