|
Auteur |
Bericht |
angel42
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 sep 2013 6:54 Onderwerp: kopie id bewijs |
|
|
hallo ik heb een vraag
mijn ex man heeft het id bewijs van mijn zoon
nou heb ik een kopie nodig omdat hij een beugel heeft en de ortendontist
wil graag ee kopie hiervan.
is hij verplicht deze aan mij te geven
alvast bedankt
grtz angel |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 sep 2013 8:24 Onderwerp: |
|
|
Heeft je ex man nee gezegd? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 04 sep 2013 9:14 Onderwerp: |
|
|
Misschien off topic, maar waarom heeft de ortho een kopie nodig van het id?
Hoe doet ie dat dan met de kids die geen id hebben? Krijgt hij ook geen kopie van.
(de kids van boven de 14 hebben zelf hun id, dus dan had de vader het id niet gehad). |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 09 sep 2013 12:09 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Misschien off topic, maar waarom heeft de ortho een kopie nodig van het id?
|
Omdat dienstverleners in de zorg de identiteit van hun cliënten moeten vaststellen. Daarbij geldt overigens geen leeftijdsgrens, als het kind zelf geen ID heeft, maar (nog) is bijgeschreven in het paspoort van een ouder, dan moet deze zich met dat paspoort melden bij de medische dienstverlener. Een kopie is niet verplicht, maar in de administratie moeten wel ten minste het soort ID-bewijs en het nummer worden opgenomen. Zie ook hier _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 09 sep 2013 14:20 Onderwerp: |
|
|
Lees net bij de ID plicht zorg dat de leeftijdsgrens niet geldt voor de zorg.
Bijschrijven mag niet meer, dus alle kids hebben eigen ID nodig als ze niet in het verleden zijn bijgeschreven in pp ouder.
Om terug te komen op vraag van TS: ex man moet ID aan zoon geven, zoon is namelijk verplicht om ID te tonen bij de zorgverlener. |
|
|
|
 |
peter_1985
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 sep 2013 16:00 Onderwerp: Re: kopie id bewijs |
|
|
angel42 schreef: | hallo ik heb een vraag
mijn ex man heeft het id bewijs van mijn zoon
nou heb ik een kopie nodig omdat hij een beugel heeft en de ortendontist
wil graag ee kopie hiervan.
is hij verplicht deze aan mij te geven
alvast bedankt
grtz angel |
Je bent uberhaupt niet verplicht een kopie van een ID af te staan, dit is zelfs niet toegestaan. De orthodontist mag het document inzien ter verificatie... kopieren van dergelijke documenten is geen recht... |
|
|
|
 |
|