|
Auteur |
Bericht |
Nicname
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 nov 2013 22:41 Onderwerp: koop woning maar verkoper geageerd niet redelijk bod |
|
|
8 weken geleden hebben ik een bod op een huis gedaan. Het huis is ondertussen door een derde partij getaxeerd en mijn is redelijk in de buurt van de getaxeerde waarde. Omdat de verkopers in scheiding liggen en de waarde van niet voldoende is om de hypotheek af te lossen is ook de bank in deze zaak betrokken. Toch horen wij niets van de verkopende partijen. Er komt geen tegen bod. Het huis blijft te koop staan. Wat kan ik doen om deze zaak open te breken? |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: do 07 nov 2013 23:56 Onderwerp: |
|
|
De verkopend-makelaar bellen en vragen wat de stand van zaken is?
Gelet dat je aangaf dat de bank betrokken is, kijken wat precies hun rol is; zal de bank de verkoper worden (op grond van een onherroepelijke volmacht) of dient deze alleen een bod goed te keuren?
Voor de rest is er pas een geldige koop (zolang het een woning is die wordt gekocht door een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf) zodra er een schriftelijke overeenkomst is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 11 nov 2013 10:27 Onderwerp: |
|
|
Het juridische antwoord is: je hebt geen enkel "recht" op een reactie op je bod, laat staan op een tegenbod of een aanvaarding van je bod. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Eidhof
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 19
|
Geplaatst: di 19 nov 2013 15:37 Onderwerp: Re: koop woning maar verkoper geageerd niet redelijk bod |
|
|
Nicname schreef: | 8 weken geleden hebben ik een bod op een huis gedaan. Het huis is ondertussen door een derde partij getaxeerd en mijn is redelijk in de buurt van de getaxeerde waarde. Omdat de verkopers in scheiding liggen en de waarde van niet voldoende is om de hypotheek af te lossen is ook de bank in deze zaak betrokken. Toch horen wij niets van de verkopende partijen. Er komt geen tegen bod. Het huis blijft te koop staan. Wat kan ik doen om deze zaak open te breken? |
Actueel onderwerp. Veel huizen staan momenteel 'onder water'. (Hypotheek hoger dan de waarde van het huis)
Ondertussen nog iets gehoord van de verkopende partij? Je kunt ze, zoals bona fides zegt, nergens toe dwingen en/of bepaalde zaken gaan forceren. _________________ Eidhof
Legal Advisor |
|
|
|
 |
|