|
Auteur |
Bericht |
marcc
Leeftijd: 58 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: za 02 nov 2019 14:29 Onderwerp: kinderalimentatie |
|
|
Hallo, ben enkele jaren gescheiden en betaal netjes kinderalimentatie, destijds bepaald zonder dat de kinderen een ( bij ) baan hadden.
Nu werkt de jongste 17 jaar standaard 2,5 dag in de week bij een bedrijf ( heeft 2 dagen vrij elke week van school ) en dus vaste inkomsten.
Heeft wel 0 uren contract.
Vraag: kan ik straks als mijn zoon 18 is met hem in overleg gaan voor beƫindiging alimentatie, of moet je ongeacht zijn werk en inkomsten tot de 21 jaar betalen?
Of moet je voor beƫindiging altijd weer naar de rechter met dure advocaat? |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: zo 03 nov 2019 21:03 Onderwerp: Re: kinderalimentatie |
|
|
marcc schreef: | Hallo, ben enkele jaren gescheiden en betaal netjes kinderalimentatie, destijds bepaald zonder dat de kinderen een ( bij ) baan hadden.
Nu werkt de jongste 17 jaar standaard 2,5 dag in de week bij een bedrijf ( heeft 2 dagen vrij elke week van school ) en dus vaste inkomsten.
Heeft wel 0 uren contract.
Vraag: kan ik straks als mijn zoon 18 is met hem in overleg gaan voor beƫindiging alimentatie, of moet je ongeacht zijn werk en inkomsten tot de 21 jaar betalen?
Of moet je voor beƫindiging altijd weer naar de rechter met dure advocaat? |
Je zult bij bij de rechter om herziening moeten vragen, tenzij je het in overleg kunt oplossen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
24mwinc
Leeftijd: 34 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 20 sep 2024 13:40 Onderwerp: Re: kinderalimentatie |
|
|
Beste,In de basis zal de rechter u verplichten om alsnog te voldoen aan de alimentatieverplichting. Dat uw kind een 0- urencontract / bijbaan heeft doet hier niets aan af en heeft geen invloed op de hoogte van het bedrag wat u dient te betalen. Een verandering die wel op gaat treden van het 18e levensjaar van uw kind is dat u uw ex-partner geen kinderalimentatie meer hoeft over te maken. Uw ex-partner is geen partij meer in uw situatie en u kunt hierom de kinderalimentatie rechtstreeks aan u kind over te maken. Het kan in dit geval wellicht mogelijk zijn om onderling met uw kind nieuwe afspraken te maken over de alimentatie en de hoogte ervan. Indien uw kind besluit te stoppen met school en fulltime gaat werken, dan kan het zo zijn dat uw alimentatieverplichting komt te vervallen. Dit is het geval zodra uw kind in staat is om zelfstandig in zijn of haar levensonderhoud te voorzien. Omdat ik dat niet uit uw bericht kan opmaken, ga ik er gemakshalve vanuit dat dat niet het geval is. |
|
|
|
|
|