zelda
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 okt 2010 12:36 Onderwerp: kind+vader komen niet uit omgangsregeling, resultaat aliment |
|
|
Mijn zoon is inmiddels 16 en kan zich vaak niet houden aan de, destijds (15 jaar geleden) gemaakte afspraak bij scheiding, omgangsregeling van om de week een weekend naar zijn vader.
Hij doet aan topsport en heeft elk weekend wedstrijden (landelijk) waarbij vader ondanks diverse verzoeken constant afwezig blijft, doordeweek heeft hij zijn school en zijn vader zijn werk.
Vakanties brengt vader door buiten schoolvakanties omdat het dan "overal wat rustiger is" en tijdens de schoolvakanties werkt hij gewoon door, waardoor daar ook weinig opties liggen, ook gezien het feit dat ik dan enkele weken met mijn zoon op vakantie ga.
We wonen ongeveer op een uur afstand van elkaar wat vader erg ver vindt en daarom vast houdt aan bezoeken van minimaal een aaneengesloten zaterdag en zondag bij hem thuis, waarbij ik nog halverwege moet komen bij halen en brengen.
Mijn zoon is de situatie zat en tijdens de zeldzame momenten dat ze elkaar nog zien ontstaan woordenwisselingen die mijn zoon erg kwetsen, hij heeft daarom besloten het contact zéér minimaal te houden (ze bellen af en toe nog).
Vader heeft daarop gereageert met een alimentatiestop.
Hij is (m.i.) gerechterlijk niet aan te pakken gezien hij geen vaste woon- en verblijfplaats heeft, op zijn woonadres wat ik natuurlijk wel heb staat hij niet ingeschreven, wel zijn er een aantal bedrijven (bv's) gevestigd waarvan hij eigenaar is, maar misschien ook weer niet 'op papier'.
Moeilijk verhaal dus, vooral het morele aspect raakt me zeer, daarom deze uiteenzetting. Misschien heeft iemand adviezen. |
|