|
Auteur |
Bericht |
liquid98
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: za 07 jul 2012 13:15 Onderwerp: keuzevrijheid CBR keuringsarts? |
|
|
LS!
Na het invullen van een eigen verklaring (mbt het rijbewijs) nodigt het CBR mij uit om een afspraak te maken voor een medische 'keuring' met een aan het CBR gelieerde keuringsarts. Zie verder op dit forum wat zo'n keuring om het lijf heeft.
Ik heb geen keuze, er is maar 1 arts en die kost 200 Euro per consult. En die 200 Euro kan ik niet betalen. Ik heb dat laten weten aan het CBR. Nu dreigen ze me sowieso zonder keuring de rijbevoegdheid te ontnemen!!
Geen keuze uit keurings-artsen en extreem hoge tarieven; kan dat als monopoly worden aangeduid? En is dat geen schadelijke praktijk waar iets aan gedaan moet worden?
Graag uw mening, |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 07 jul 2012 14:04 Onderwerp: Re: keuzevrijheid CBR keuringsarts? |
|
|
liquid98 schreef: | LS!
Na het invullen van een eigen verklaring (mbt het rijbewijs) nodigt het CBR mij uit om een afspraak te maken voor een medische 'keuring' met een aan het CBR gelieerde keuringsarts. Zie verder op dit forum wat zo'n keuring om het lijf heeft.
Ik heb geen keuze, er is maar 1 arts en die kost 200 Euro per consult. En die 200 Euro kan ik niet betalen. Ik heb dat laten weten aan het CBR. Nu dreigen ze me sowieso zonder keuring de rijbevoegdheid te ontnemen!!
Geen keuze uit keurings-artsen en extreem hoge tarieven; kan dat als monopoly worden aangeduid? En is dat geen schadelijke praktijk waar iets aan gedaan moet worden?
Graag uw mening, |
Dat je het niet kunt betalen is een non-argument, je kunt ook een auto onderhouden en verzekeren.
Waaruit blijkt dat je per se naar het CBR moet voor een keuring en niet gewoon een andere arts kan inschakelen, bijvoorbeeld een huisarts of bijvoorbeeld (als het om visuele problemen gaat) een oogarts? Daar zijn de kosten voor keuring overigens rondom de EUR 75,00. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
liquid98
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: za 07 jul 2012 15:14 Onderwerp: |
|
|
Uhh, ik heb zelf geen auto ,maar soms rijd ik in andermans auto.
Dus van verzekeren en onderhoud is geen sprake.
De procedure bij het CBR is als volgt:
1. eigen verklaring invullen
2. Verklaring zelf te kiezen arts aanleveren en vervolgens:
3. Verplicht naar een door het CBR aangewezen arts à 200 euro.
Dus de vraag blijft het zelfde(sic). |
|
|
|
 |
|