Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 19:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kapvergunning / weghalen overhangende takken
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jacq

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 9:37    Onderwerp: kapvergunning / weghalen overhangende takken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik loop tegen het volgende aan: Mijn buurvrouw heeft op de erfafscheiding een enorme conifeer (meer dan 20m hoog) staan. De boom staat al meer dan 20 jaar (dus verjaard). De takken van de boom steken meer dan 3 meter over ons erf (oprijpad) en we hebben enorme overlast van de boom. Buurvrouw is het met ons eens dat we iets moeten ondernemen, maar hinkt continu op twee gedachten. (ze heeft zelf ook last van de boom, maar aan de andere kant wil ze hem niet kwijt). Op zich hebben wij daar niet zo'n problemen mee, omdat ze het prima vindt als wij aan onze kant in ieder geval de overhangende takken verwijderen, dat lost nog wel niet alle overlast op, maar het scheelt al wel.

Voor het snoeien van de boom is een kapvergunning van de gemeente vereist (omdat het om meer dan 30% van de boom gaat). En daar zit het probleem: buurvrouw wil deze vergunning niet aanvragen, omdat ze dan een geldig legitimatiebewijs moet overleggen en dat heeft ze (niet) meer. Hierdoor komt het er dus op neer dat wij niet legaal de takken kunnen verwijderen. (overigens kan dit pas in juli als het broedseizoen is afgelopen) Iemand een suggestie om uit deze impasse te komen, zonder de verhouding met de buuf op scherp te zetten?

Zelf de kapvergunning aanvragen is ook geen optie, omdat ook dan een geldig legitimatiebewijs van de buurvrouw overlegd moet worden.

groetjes,
jacq
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Blijkbaar valt met de buurvrouw te praten. Biedt haar aan de kosten voor de aanvraag van kapvergunning, dus ook voor de aanvraag het van het nieuwe legitimatiebewijs, op je te nemen. Als ze dat niet wil, dan moet je er achter proberen te komen wat het probleem dan is met de aanvraag van een legitimatiebewijs.

Als je echt niet meer met elkaar kunt praten, dan pas zou ik gaan denken aan meer juridische mogelijkheden.
dof

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UA

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan ook gewoon 25% kappen en dan een maand later nog een keer een stuk Wink
jacq

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hebben we al aangeboden (ik heb de kapvergunning aanvraag al helemaal voor haar ingevuld, in overleg ook al offertes aangevraagd en er is zelfs al iemand langsgekomen om te kijken hoe één en ander het beste kan worden verwijderd, alles in goed overleg)

Maar om één of andere reden wil ze geen nieuw legitimatiebewijs. Ik denk dat ze het teveel gedoe vindt om het opnieuw aan te vragen. En op dit punt valt niet met haar te praten. Heb ook al aangeboden om mee te gaan naar de gemeente.

We zitten er nu aan te denken om net onder de 30% snoeien te blijven.

groet,
jacq
jacq

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dof schreef:
Je kan ook gewoon 25% kappen en dan een maand later nog een keer een stuk Wink

Ha, ha, zie mijn bericht hierboven. Alleen vraag ik me wel af of de gemeente dat zomaar "pikt". Aan de andere kant wat eraf is plak je er niet meer aan Cool

Probleempje is wel dat ik geen ruzie wil met de gemeente, ze zijn nl. een opdrachtgever van ons bedrijf Rolling Eyes

groet,
jacq
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jacq schreef:
Dat hebben we al aangeboden (ik heb de kapvergunning aanvraag al helemaal voor haar ingevuld, in overleg ook al offertes aangevraagd en er is zelfs al iemand langsgekomen om te kijken hoe één en ander het beste kan worden verwijderd, alles in goed overleg)

Maar om één of andere reden wil ze geen nieuw legitimatiebewijs. Ik denk dat ze het teveel gedoe vindt om het opnieuw aan te vragen. En op dit punt valt niet met haar te praten. Heb ook al aangeboden om mee te gaan naar de gemeente.

We zitten er nu aan te denken om net onder de 30% snoeien te blijven.

groet,
jacq

Dat lijkt me dan de geëigende weg. Gewoon 29,9% snoeien. En eventueel volgend jaar nog een keer. Dan is het ook minder voor de hand liggend dat je de wet echt omzeilt dan wanneer je een maand later nogmaals het snoeimes hanteert.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 13:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij de gemeente geen reden geeft om te handhaven, zullen ze dat ook echt niet gaan doen.

Een groter probleem kan eventueel een vervelende (andere) buurman zijn, die een "hekel" aan jullie heeft en bij de gemeente gaat melden dat jullie wellicht zonder vergunning een boom gesnoeid hebben met het oogmerk het leven eruit te halen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds