|
Auteur |
Bericht |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 9:37 Onderwerp: kapvergunning / weghalen overhangende takken |
|
|
Ik loop tegen het volgende aan: Mijn buurvrouw heeft op de erfafscheiding een enorme conifeer (meer dan 20m hoog) staan. De boom staat al meer dan 20 jaar (dus verjaard). De takken van de boom steken meer dan 3 meter over ons erf (oprijpad) en we hebben enorme overlast van de boom. Buurvrouw is het met ons eens dat we iets moeten ondernemen, maar hinkt continu op twee gedachten. (ze heeft zelf ook last van de boom, maar aan de andere kant wil ze hem niet kwijt). Op zich hebben wij daar niet zo'n problemen mee, omdat ze het prima vindt als wij aan onze kant in ieder geval de overhangende takken verwijderen, dat lost nog wel niet alle overlast op, maar het scheelt al wel.
Voor het snoeien van de boom is een kapvergunning van de gemeente vereist (omdat het om meer dan 30% van de boom gaat). En daar zit het probleem: buurvrouw wil deze vergunning niet aanvragen, omdat ze dan een geldig legitimatiebewijs moet overleggen en dat heeft ze (niet) meer. Hierdoor komt het er dus op neer dat wij niet legaal de takken kunnen verwijderen. (overigens kan dit pas in juli als het broedseizoen is afgelopen) Iemand een suggestie om uit deze impasse te komen, zonder de verhouding met de buuf op scherp te zetten?
Zelf de kapvergunning aanvragen is ook geen optie, omdat ook dan een geldig legitimatiebewijs van de buurvrouw overlegd moet worden.
groetjes,
jacq |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 10:06 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar valt met de buurvrouw te praten. Biedt haar aan de kosten voor de aanvraag van kapvergunning, dus ook voor de aanvraag het van het nieuwe legitimatiebewijs, op je te nemen. Als ze dat niet wil, dan moet je er achter proberen te komen wat het probleem dan is met de aanvraag van een legitimatiebewijs.
Als je echt niet meer met elkaar kunt praten, dan pas zou ik gaan denken aan meer juridische mogelijkheden. |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 10:15 Onderwerp: |
|
|
Je kan ook gewoon 25% kappen en dan een maand later nog een keer een stuk  |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 10:17 Onderwerp: |
|
|
Dat hebben we al aangeboden (ik heb de kapvergunning aanvraag al helemaal voor haar ingevuld, in overleg ook al offertes aangevraagd en er is zelfs al iemand langsgekomen om te kijken hoe één en ander het beste kan worden verwijderd, alles in goed overleg)
Maar om één of andere reden wil ze geen nieuw legitimatiebewijs. Ik denk dat ze het teveel gedoe vindt om het opnieuw aan te vragen. En op dit punt valt niet met haar te praten. Heb ook al aangeboden om mee te gaan naar de gemeente.
We zitten er nu aan te denken om net onder de 30% snoeien te blijven.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
jacq
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 10:21 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: | Je kan ook gewoon 25% kappen en dan een maand later nog een keer een stuk  |
Ha, ha, zie mijn bericht hierboven. Alleen vraag ik me wel af of de gemeente dat zomaar "pikt". Aan de andere kant wat eraf is plak je er niet meer aan
Probleempje is wel dat ik geen ruzie wil met de gemeente, ze zijn nl. een opdrachtgever van ons bedrijf
groet,
jacq |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 10:26 Onderwerp: |
|
|
jacq schreef: | Dat hebben we al aangeboden (ik heb de kapvergunning aanvraag al helemaal voor haar ingevuld, in overleg ook al offertes aangevraagd en er is zelfs al iemand langsgekomen om te kijken hoe één en ander het beste kan worden verwijderd, alles in goed overleg)
Maar om één of andere reden wil ze geen nieuw legitimatiebewijs. Ik denk dat ze het teveel gedoe vindt om het opnieuw aan te vragen. En op dit punt valt niet met haar te praten. Heb ook al aangeboden om mee te gaan naar de gemeente.
We zitten er nu aan te denken om net onder de 30% snoeien te blijven.
groet,
jacq |
Dat lijkt me dan de geëigende weg. Gewoon 29,9% snoeien. En eventueel volgend jaar nog een keer. Dan is het ook minder voor de hand liggend dat je de wet echt omzeilt dan wanneer je een maand later nogmaals het snoeimes hanteert. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 09 apr 2010 13:03 Onderwerp: |
|
|
Als jij de gemeente geen reden geeft om te handhaven, zullen ze dat ook echt niet gaan doen.
Een groter probleem kan eventueel een vervelende (andere) buurman zijn, die een "hekel" aan jullie heeft en bij de gemeente gaat melden dat jullie wellicht zonder vergunning een boom gesnoeid hebben met het oogmerk het leven eruit te halen. |
|
|
|
 |
|