|
Auteur |
Bericht |
zion
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 aug 2010 15:34 Onderwerp: kans op recht |
|
|
Hallo, mijn zoon kreeg 1 jaar geleden een relatie. Ongeveer 6 maanden geleden heeft zijn vriendin een huis gekocht uit 1930 waar veel aan verbouwd moest worden. Mijn zoon had met haar de afspraak dat ze naar een notaris zouden gaan om een aantal zaken vast te laten leggen aangezien zij alleen het koopcontract had getekend. Na vier maanden van hard werken, slopen en opbouwen met behulp van vrienden van mijn zoon, is het een paleisje geworden. MIsschien voelt u het al aankomen........ Het huis was klaar en hij kreeg te horen dat zij de relatie wilde beeindigen. Ik zal u de nare toelichtig besparen, maar ik heb een vraag aan u.
Mijn zoon heeft het overgrote deel van alle verf, behang inboedel, stucwerk enz betaald. Hij is van dit alles nog in het bezit van de bonnen en hij kan op zijn afschriften aantonen dat hij dit ook daadwerkelijk heeft betaald. Nu heeft deze dame wel geld ( 400,- euro) gestort voor de afwasmachine die mijn zoon heeft betaald, maar verder weigerd zij om nog maar 1 euro over te maken, met andere woorden, zij wil miijn zoon niets meer betalen.
Heeft mijn zoon kans om zijn gelijk te halen en zo ja, wat moet hij daarvoor doen ? Het gaat om ongeveer 3500 euro |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 13 aug 2010 18:39 Onderwerp: |
|
|
Hebben ze wat vastgelegd bij de notaris? Anders wordt het namelijk moeilijk.... |
|
|
|
 |
zion
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 15:10 Onderwerp: |
|
|
nee er is niets vastgelegt maar heb wel overal bonnen van en afschriften van bv bankstel,tafel en stoelen! |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: ma 16 aug 2010 15:06 Onderwerp: |
|
|
zion schreef: | nee er is niets vastgelegt maar heb wel overal bonnen van en afschriften van bv bankstel,tafel en stoelen! |
Naar mijn weten is hij (als hij het niet geschonken heeft aan zijn ex-vriendin) dan nog steeds eigenaar van de goederen. Hoe het zit met de verf en stucwerk dat weet ik niet, het lijkt me dat hij daarvan ook eigenaar is maar het van de muur halen is lastig en lijkt me in strijd met de redelijkheid omdat het zijn exvriendin dan weer onevenredige schade zou opleveren.
Kan een afgestudeerde jurist hier meer over zeggen? Dank! |
|
|
|
 |
|