Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 14:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

juridisch advies gevraagd
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
adonis



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 13:10    Onderwerp: juridisch advies gevraagd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste medestudenten.
Ik ging er vanuit dat dit forum bedoeld was voor mensen die juridisch advies nodig hebben, blijkbaar heb ik me vergist. Toch wil ik mijn situatie even schetsen, misschien heeft iemand het zelfde meegemaakt.

Ik studeer geneeskunde in Belgie, ik zit in mijn 5de jaar. Het wordt tijd dat ik praktijkervaring ga opdoen en vanuit mijn unief worden stageplaatsen vastgelegd om dit te bewerkstelligen. Ik woon in Overpelt, ik heb nog geen auto en ik heb slechts een voorlopig rijbewijs.
Voor mijn 3de stageplaats heeft men mij in Maasmechelen geplaatst. Ik kan er enkel heen via het openbaar vervoer en dat zou 6u per dag in beslag nemen. Mijn uren lopen van 9u 's morgens tot 19u 's avonds en er wordt verwacht dat ik allerlei presentaties maak na het werk.
Ik zou 's morgens om 5u45 moeten opstaan en 's avonds ben ik om 22u30 thuis, wat uiteraard bijna onmogelijk is. Mijn begeleider verwacht dat ik nog een hoop studeer na de uren en daar is geen tijd voor. Omdat het moeilijk is voor de school om geschikte stageplaatsen te vinden, zijn ze geneigd om niet naar alternatieven te zoeken. De enige reden waardoor een student een alternatief krijgt aangeboden, is doordat een van zijn ouders geen inkomen heeft. Men houdt met die studenten rekening en plaatst hen dicht bij huis.

3 voorgangers van mij hadden hetzelfde probleem. Ze hebben hun betoog op hogerhand geuit en ze kregen alle 3 het deksel op de neus. Alle 3 zijn ze naar die stageplaats gegaan en het verblijf heeft hen honderden euros gekost.

Is er een strategie die ik kan hanteren? Het kan toch niet dat de school mij overal in het land heen kan sturen, ik neem aan dat er criteria voor zijn. Mijn ouders hebben dit jaar al 650 euro moeten ophoesten voor een verblijf bij een andere stageplaats elders in het land.

Kan iemand mij iets aanraden? of is dit een uitzichtloze situatie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 14:37    Onderwerp: Re: juridisch advies gevraagd Reageer met quote Naar onder Naar boven

adonis schreef:
Ik ging er vanuit dat dit forum bedoeld was voor mensen die juridisch advies nodig hebben, blijkbaar heb ik me vergist.

Er wordt hier vrij vaak advies gegeven, dus ik weet niet waarom je bij je eerste bericht al denkt dat je je hebt vergist Wink. Alleen is de rubriek "stage / praktijkervaringen" eigenlijk niet bedoeld voor juridisch advies over stage / praktijkervaringen, maar voor discussie onder rechtenstudenten over stage en praktijkervaringen.

Quote:
Ik studeer geneeskunde in Belgie, ik zit in mijn 5de jaar.

Er is ook www.juridischforum.be waar men meer weet over het Belgische recht. Maar ik denk niet dat men je daar echt kan helpen met juridisch advies, want je hebt volgens mij meer een praktisch dan een juridisch probleem. (En voor de praktische kant lijkt deze rubriek me op zich juist weer wel geschikt.)

Quote:
Is er een strategie die ik kan hanteren? Het kan toch niet dat de school mij overal in het land heen kan sturen, ik neem aan dat er criteria voor zijn. Mijn ouders hebben dit jaar al 650 euro moeten ophoesten voor een verblijf bij een andere stageplaats elders in het land.

Kan iemand mij iets aanraden? of is dit een uitzichtloze situatie?

Misschien heeft men in België een gewilliger oor voor dit probleem, maar in Nederland zou het advies volgens mij redelijk eensluidend zijn: huur een kamer (ga op kot) en betaal de huur of met een studielening, of met een bijbaantje.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds