|
Auteur |
Bericht |
michelle
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 9:20 Onderwerp: jeugdzorg |
|
|
mijn 16 jarige dochter gaat op kamers, omdat jeudzorg voor haar geen andere behandeling heeft tot haar 18. nu heeft ze een schuld bij hen, omdat zij pas na een maand het eerste leefgeld overmaken. en de borg voor de kamer niet betalen. mijn dochter heeft na huurbetaling 220 euro over per maand. daar moet ze geheel van leven. daar moet dus ook de lening van jeudzorg van af van 70 euro per maand. ik betaal al direct vanaf de eerste dag een ouderbijdrage, en heb wao. mijn vraag is, weet iemand of deze constructie klopt ?of je een 16 jarige met een schuld kunt opzadelen ?ze is nog nooit van huis geweest, maar in verband met ziekte is zelfstandig worden opgeeist. ik moet ook alles omtrent haar plaatsing regelen, ook de verhuis etc. weet iemand iets over deze zaken, bedankt vast, michelle.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 9:30 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt weinig, maar het is al hoger dan de bijstandsnorm:
Voor jongeren van 18 tot 21 jaar die recht hebben op een bijstandsuitkering gelden de volgende netto-uitkeringsbedragen (bedragen gelden per 1 mei 2005, en zijn per 1 juli 2005 ongewijzigd):
Alleenstaanden: € 189,82 per maand, vakantietoeslag van € 9,57 per maand.
(bron: hier)
Als ik het vergelijk met mensen die alleen studiefinanciering hebben valt het ook wel mee.
Kan je dochter geen bijbaantje zoeken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 02 nov 2005 17:32 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, en die bedragen zijn niet hoog omdat er natuurlijk ook vanuit gegaan wordt dat de ouders voorzien in de levensbehoefte van hun kind. Je hebt alleen wao maar je krijgt toch ook kinderbijslag en wellicht betaalt de vader van het kind alimentatie ofzo?? |
|
|
|
 |
michelle
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 nov 2005 21:59 Onderwerp: hoi eva |
|
|
bedankt voor je reactie. nee ik heb mijn dochter haar hele leven alleen opgevoed. haar vader is overleden toen ik zwanger was van haar. en kinderbijslag na 16 jaar gaat niet zomaar. omdat ze wegens ziekte niet op school zit, word ze eerst gekeurt. daarna pas word besloten op het recht op kinderbijslag. verder komt ze de weekends ook thuis, en moet ze reiskosten maken voor trein en bus. de ouderbijdrage is hoog, maar vind ik normaal, het blijft je kind. maar je eigen vaste lasten gaan ook door. ook vervalt het recht op belastingheffingskorting alleenstaande ouders. maar goed, andwoord op je vraag, en nog bedankt, michelle.  |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
|
|
|
 |
|