|
|
| Auteur |
Bericht |
vraagteken77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 12 jan 2010 16:40 Onderwerp: is hier sprake van een overeenkomst? |
|
|
Een kennis van mij is het volgende overkomen.
Hij is aangeschreven door een incassobureau. Deze handelt in opdracht van de NTI. Hij zou overeenkomst zijn aangegaan voor een cursus. Deze cursus is volgens het incassobureau afgeleverd op het adres waar hij woonachtig is.
Ze kunnen echter niet aantonen dat er sprake was van een overeenkomst. Is de levering op zijn adres(waar meerdere mensen woonachtig zijn) voldoende grond voor een overeenkomst? |
|
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 12 jan 2010 17:11 Onderwerp: |
|
|
| Nee, als de spullen ongevraagd zijn toegezonden, mag de partij aan wie ze zijn toegezonden deze zelfs behouden zonder dat hij enige vergoeding verschuldigd is, tenzij de verzending aan hem is toe te rekenen (artikel 7:7 BW). |
|
|
|
|
 |
apconius
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 42
|
Geplaatst: di 12 jan 2010 17:38 Onderwerp: |
|
|
mbt het houden van de spullen;
de vraag is of in casus de spullen daadwerkelijk zijn aangekomen en ook geadresseerd waren aan de betreffende kennis. (een verkeerde bezorging is niet op 7:7 BW van toepassing)
Vervolgens moet de kennis ook nog redelijkerwijs mogen aannemen dat de spullen hem moesten overhalen om een aankoop te doen.
Is het dan niet zo dat wanneer het duidelijk is of behoort te zijn dat er een fout is gemaakt dat je dan dus ook niet kunt stellen aangenomen te hebben dat de spullen diende om je over te halen tot aankoop. Een begeleidende brief kan hier bv een en ander in verduidelijken. Mij lijkt dit wel belangrijk, maar misschien zie ik dat fout.
mbt het bestaan van een overeenkomst;
Voor een overeenkomst is 'aanbod en aanvaarding' nodig. Zodra er geen aanvaarding is van een aanbod dan is er dus ook geen overeenkomst. De bewijslast ligt in eerste instantie bij de NTI. Als zij niet kunnen aantonen dat er een bestelling is gedaan oid dan is er dus ook niet echt een probleem voor je kennis. |
|
|
|
|
 |
|
|