|
Auteur |
Bericht |
2002
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 sep 2007 22:18 Onderwerp: inzage politie dossier |
|
|
Hopenlijk in het goede topic;
Mijn vrouw heeft toen ze twee jaar was haar vader verloren na een ongeval.
Haar vader was werkzaam als politie agent en is in 1979 geschept door een auto.
Nu bijna 30 jaar later, blijken er veel vraagtekens te zijn rondom de daadwerkelijke toedracht v/h ongeval.
Nu willen we graag inzage in het destijds gemaakte politie dossier.
Ik neem aan dat we die kunnen aanvragen bij het politie district v. plaats ongeval?
Heeft mijn vrouw recht op inzage als dochter zijnde? ook als bijvb. haar moeder (weduwe) dit niet wil?
Hebben ooms en tantes recht op inzage (broers en zussen dus van de overledene)
Helaas kan ik deze antwoorden na lang googelen nergens vinden.
Hopenlijk kan iemand mij er meer over vertellen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 11 sep 2007 23:23 Onderwerp: |
|
|
Je kunt een beroep doen op de Wet openbaarheid van bestuur. Je hoeft hierbij geen bijzonder belang te hebben, maar het lijkt me wel handig om het je vrouw te laten doen.
Ik denk dat je een brief moet schrijven aan de Officier van Justitie waarin je met een beroep op de WOB verzoekt om een afschrift van het dossier. Wellicht helpt deze pagina. Een brief direct aan de Hirsch-Ballin zou ook moeten werken (officieel beslist hij, maar vermoedelijk zal de OvJ namens de minister beslissen).
Als het verzoek wordt geweigerd, dan moet je tegen de weigering bezwaar aantekenen (maar stel tegen die tijd maar weer een vraag ). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 11:20 Onderwerp: |
|
|
Omdat het zo lang geleden is loop je overigens het risico dat dat dossier niet meer bestaat. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
2002
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 16:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de antwoorden.
M'n vrouw heeft middels de info contact kunnen opnemen met de betreffende "officier van... privacy/persoonsgegevens"? (wist mn vrouw niet meer)
Hij vertelde dat na 12 jaar ongeval dossiers vernietigd worden.
Echter een colega van hem wist er het fijne nog van en is bereid om een gesprek te voeren, zodat onbeantwoorde vragen als nog aan bod kunnen komen.
Erg toevallig allemaal, maar het ongeval destijds heeft veel indruk gemaakt op vele mensen. Mede omdat hij 4 jonge kinderen achter liet.
Nogmaals bedankt! Middels dit topic zijn we al ver gekomen! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 18:08 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt me een prima oplossing. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|