|
Auteur |
Bericht |
dickie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: vr 08 sep 2006 16:45 Onderwerp: inverzekeringstelling en gevangenhouding |
|
|
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met invezekeringstelling, gevangenhouding en in bewaring nemen, hoe lang dit allemaal max. kan duren en of wat er precies onder voorarrest wordt verstaan?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 08 sep 2006 19:34 Onderwerp: |
|
|
Omdat je aangeeft dat je studeert: ga naar de bieb, pak een inleidend handboek (ik kan je de zojuist verschenen herdruk van Capita Strafrecht van harte aanbevelen), zoek dat op en zet je eigen conclusies ter controle in een nieuw bericht hier. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 09 sep 2006 1:33 Onderwerp: |
|
|
Auw!  |
|
|
|
 |
dickie
|
Geplaatst: zo 10 sep 2006 21:26 Onderwerp: |
|
|
Waarom denk je dat ik het vraag...? Bedankt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 sep 2006 21:37 Onderwerp: |
|
|
Welk boek gebruiken jullie dan? Je moet er toch wel IETS over kunnen hebben vinden? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 10 sep 2006 21:42 Onderwerp: |
|
|
dickie schreef: | Waarom denk je dat ik het vraag...? Bedankt |
Wegens huiswerk? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 10:27 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | dickie schreef: | Waarom denk je dat ik het vraag...? Bedankt |
Wegens huiswerk? |
lijkt er wel heel erg op he? Typisch eerstejaars werkgroepenvraag. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 19:45 Onderwerp: |
|
|
Het in de groep gooien van een huiswerkvraag is helemaal niet zo erg, maar er wordt wel verwacht dat je blijk geeft van op zijn minst zelf moeite genomen te hebben het uit te zoeken. Ee secretaresse krijg je pas over 6 jaar  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 22:57 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Ee secretaresse krijg je pas over 6 jaar  |
In dit geval zal dat misschien wel langer duren?  |
|
|
|
 |
lexine
|
Geplaatst: ma 11 sep 2006 23:44 Onderwerp: |
|
|
En mocht het raadplegen van de bibliotheek of boeken op onoverkomelijke bezwaren stuitten, dan kan je altijd bij de lokale politie terecht.  |
|
|
|
 |
Volento Deo
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 10:26 Onderwerp: |
|
|
Neeh, die hebben het altijd te druk met het uitdelen van bonnen, dus weinig kans op hun hulp  |
|
|
|
 |
sandra1983
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 50
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 10:29 Onderwerp: |
|
|
Hier het verlossende antwoord: (als ik iets fout zeg, corrigeer me dan maar)
-inverzekeringstelling: drie dagen met evt verlenging van drie dagen art. 58 lid 2 Sv
-voorgeleiding voor r-c binnen drie dagen en 15 uur vanaf tijdstip aanhouding art. 59a Sv (rechtmatigheidstoets)
- inbewaringstelling: max. 14 dagen art. 64 Sv
- gevangenhouding: max. 90 dagen (voorheen 3 x 30 dgn) art. 66 Sv
De ibs en gevangenhouding zijn onderdelen van de voorlopige hechtenis. |
|
|
|
 |
dickie
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 13:35 Onderwerp: |
|
|
Het probleem was dat ik twee boeken hiervoor heb gebruikt, waarin verschillende dingen stonden (voornamelijk de duur verschilde) en toen ben ik gaan surfen op het internet. Maar ook daar kreeg ik geen duidelijkheid. Daardoor heb ik besloten om het hier te vragen. Heeft trouwens niks met huiswerk te maken... Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties. En Sandra1983, bedankt voor het ophelderen van mijn probleem... |
|
|
|
 |
sandra1983
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 50
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 13:37 Onderwerp: |
|
|
graag gedaan, het is lastig als je ergens geen duidelijkheid over krijgt, maar in dit geval was het een kwestie van de wettenbundel openslaan. Hopelijk kom je met mijn info iets verder. |
|
|
|
 |
|