|
Auteur |
Bericht |
hidde1975
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 sep 2013 15:22 Onderwerp: interpretatie sociaal plan |
|
|
Hallo allemaal,
ik zit zelf in een reorganisatie en ben per 1-okt 2013 boventallig verklaard.
Nu staat er in het sociaal plan onder het kopje "boventalligheid" een aantal zaken over die boventalligheid en de keuzes nav die boventalligheid staan toegelicht.
Nu staat er onder een van de keuzemogelijkheden (begeleiding werk naar werk) letterlijke het volgende "De boventallige werknemer wordt meteen na de boventallig verklaring vrijgesteld van werkzaamheden".
Dit is toch (ondanks dat onder het kopje van een van de keuzemogelijkheden is geplaatst) duidelijk dat ik per 1 oktober vrijgesteld ben van werk?
Mijn werkgever beweerd dat dit niet zo is.....op basis van mijn arbeidscontract...
Graag jullie mening mocht er verduidelijking noodzakelijk zijn dan hoor ik dat graag. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 10 okt 2013 11:38 Onderwerp: |
|
|
Op basis van deze informatie kan geen doorslaggevend antwoord gegeven worden.
Normaliter (maar dat is niet verplicht) wordt een sociaal plan opgesteld in samenspraak met vakbonden en/of ondernemingsraad. In dat geval kan het uitkomst bieden om je te wenden tot vakbond of OR, en daar te vragen hoe het sociaal plan uitgelegd moet worden.
Indien de werkgever zonder tussenkomst van OR of vakbond een sociaal plan heeft opgesteld, zal dat sociaal plan bij een eventuele juridische procedure daarover veel minder waarde hebben. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|