Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Nvdl
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 9:52 Onderwerp: informatieplicht ING bank |
|
|
Ik ben sinds meer dan een jaar gescheiden maar de "echtelijke" woning is nog niet verkocht, hij staat wel te koop.
Sinds mijn ex en ik uit elkaar zijn stuurt de bank alle communicatie over de hypotheek uitsluitend naar mijn ex. Ik heb de bank al vele malen gevraagd de brieven ook naar mij te sturen aangezien ik net als mijn ex hoofdelijk aansprakelijk ben voor de volle hypotheek. Volgens de bank zou dat niet kunnen en mogen zij slechts de post sturen naar het onderpand adres. Ik woon in het onderpand adres.. en toch wordt de post naar alleen mijn ex gestuurd die elders woont.
In september moest een nieuwe rentevast periode worden vastgesteld. Mijn ex heeft hier een offerte voor gekregen en heeft de periode voor 1 jaar vastgesteld. Ik heb hier geen handtekening voor gezet. Ondanks herhaalde verzoeken heb ik nog steeds geen kopie van de offerte ontvangen van de bank.
De bank beweerdt dat zij dit niet zouden mogen doen. Mijn standpunt is dat aangezien beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, de bank de verplichting heeft met beiden te communiceren. Bovendien vraag ik me af hoe de adreswijzigingen altijd lkunnen zonder mijn handtekening? hoe kan een rentevast periode worden vastgezet zonder mijn toestemming, medeweten of handtekening? De klachtendienst van de ING is weinig cooperatief en informatief die blijft beweren dat de bank maar naar 1 adres mag communiceren. Wat zijn mijn rechten nu? Ik ben wel hopfdelijke aansprakelijk maar heb geen recht op informatie? |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 10:10 Onderwerp: |
|
|
Ik kan mij voorstellen dat op de bank de verplichting rust om 1 partij, in dit geval uw ex-man, te informeren en dat hij weer gehouden is om u van de relevante stukken op de hoogte te stellen. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
ScorpionWoman
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 22:48 Onderwerp: Re: informatieplicht ING bank |
|
|
Nvdl schreef: | Ik ben sinds meer dan een jaar gescheiden maar de "echtelijke" woning is nog niet verkocht, hij staat wel te koop.
Sinds mijn ex en ik uit elkaar zijn stuurt de bank alle communicatie over de hypotheek uitsluitend naar mijn ex. Ik heb de bank al vele malen gevraagd de brieven ook naar mij te sturen aangezien ik net als mijn ex hoofdelijk aansprakelijk ben voor de volle hypotheek. Volgens de bank zou dat niet kunnen en mogen zij slechts de post sturen naar het onderpand adres. Ik woon in het onderpand adres.. en toch wordt de post naar alleen mijn ex gestuurd die elders woont.
In september moest een nieuwe rentevast periode worden vastgesteld. Mijn ex heeft hier een offerte voor gekregen en heeft de periode voor 1 jaar vastgesteld. Ik heb hier geen handtekening voor gezet. Ondanks herhaalde verzoeken heb ik nog steeds geen kopie van de offerte ontvangen van de bank.
De bank beweerdt dat zij dit niet zouden mogen doen. Mijn standpunt is dat aangezien beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn, de bank de verplichting heeft met beiden te communiceren. Bovendien vraag ik me af hoe de adreswijzigingen altijd lkunnen zonder mijn handtekening? hoe kan een rentevast periode worden vastgezet zonder mijn toestemming, medeweten of handtekening? De klachtendienst van de ING is weinig cooperatief en informatief die blijft beweren dat de bank maar naar 1 adres mag communiceren. Wat zijn mijn rechten nu? Ik ben wel hopfdelijke aansprakelijk maar heb geen recht op informatie? |
Dit zelfde probleem heb ik al jaren met de Bank Of Scotland.
Ze weten mij wel te vinden als er een hypotheek achterstand is maar als er bijvoorbeeld weer eens betaald is of er is iets veranderd dan weten ze mijn adres opeens niet meer.
Ook ik heb meerdere malen gevraagd waarom ze mij niks sturen...het gaat mij immers ook aan.
En dan krijg ik als antwoord "als we naar ieder gescheiden koppel alles moeten versturen,kost ons dat bergen met papier."
Dan moet ik dat maar aan mijn ex vragen...maar zij weten dat ik op geen enkel vlak kontakt met hem heb.
Ik kan daar zo boos over worden...zeker gezien het feit dat dit al ruim 5 jaar speelt.
Nee ik word gezien als de zeikerd(ja dat werd mij zo verteld!) en neem volgens hen nooit kontakt op behalve als zij een brief sturen met een betaal achterstand oid.
Ja gek he...dan wil ik toch even weten wat er aan de hand is.
(Heb al zo vaak aan de telefoon gehangen maar goed)
Nee dan opeens kom je wel in het adressenbestand voor..want dan word er maar verwacht dat je even betaald...aan me nooit niet want ik heb het niet..maar goed das een ander verhaal
Maar wat ik er alleen maar mee wil aangeven is...het is van de zotte dat een ex wederhelt geen recht van spreken heeft en ook geen recht heeft op een schrijven van de bank.
Terwijl je wel beide hoofdelijk aansprakelijk word gehouden maar hier verder niks van krijgt.
Ja als er weer eens niet betaald word.
Het klopt echt van geen kant met die banken....wel verwachten dat je betaald maar geen verdere informatie geven...
De laatste keer dat ik belde ben ik echt behoorlijk kwaad geworden en nogmaals gevraagd om een brief met uitleg..de fijne man heeft mijn adres opgeschreven...maar das ook alles.  |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|