|
Auteur |
Bericht |
Vossie75
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 feb 2025 14:49 Onderwerp: incasso procedure verplicht of direct naar kantonrechter |
|
|
goedendag,
indien iemand aangeeft absoluut niet te gaan betalen voor een factuur en aangeeft dat je de incasso procedure mag overslaan en direct naar kantonrechter mag gaan omdat hij verder ook niet op een incassobureau zal reageren mag je dan inderdaad zonder verder incasso traject direct een kanton procedure starten?
Gaat erom dat de partij die zou moeten betalen van mening is dat hij niks verschuldigd is en dus de schuld niet erkend.
Of is incasso traject altijd verplicht?
Staat mij namelijk iets bij dat als een schuldeiser aangeeft dat hij ook niet aan incasso bureau zal betalen en hij wil dat je direct naar de rechter stapt dat de rechter de gemaakte incasso kosten ook kan afwijzen omdat vooraf duidelijk was dat er niet betaald zou worden.
Hoe zit dat dus en waar vind ik de toepasselijke regels? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: Gisteren om 16:09 Onderwerp: Re: incasso procedure verplicht of direct naar kantonrechter |
|
|
Vossie75 schreef: | goedendag,
indien iemand aangeeft absoluut niet te gaan betalen voor een factuur en aangeeft dat je de incasso procedure mag overslaan en direct naar kantonrechter mag gaan omdat hij verder ook niet op een incassobureau zal reageren mag je dan inderdaad zonder verder incasso traject direct een kanton procedure starten?
Gaat erom dat de partij die zou moeten betalen van mening is dat hij niks verschuldigd is en dus de schuld niet erkend.
Of is incasso traject altijd verplicht?
Staat mij namelijk iets bij dat als een schuldeiser aangeeft dat hij ook niet aan incasso bureau zal betalen en hij wil dat je direct naar de rechter stapt dat de rechter de gemaakte incasso kosten ook kan afwijzen omdat vooraf duidelijk was dat er niet betaald zou worden.
Hoe zit dat dus en waar vind ik de toepasselijke regels? |
In de door jou beschreven situatie kun je inderdaad rauwelijks dagvaarden:
https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/wat-is-rauwelijks-dagvaarden/ _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|